Odlomak

Blog
Weblog (skraćeno blog, od eng. weblog, blog) je niz hronološki organizovanih unosa koji se prikazuju na veb-stranicama (uglavnom su unosi sortirani od najnovijih ka starijim). Blogovi pružaju komentar ili vesti o određenim temama iz svakodnevnog života, bilo da je to hrana, sport, politika a često je i u funkciji online dnevnika. Tipični blog kombinuje tekst, sliku, linkove ka drugim blogovima/sajtovima, kao i druge medije koji su povezani za odgovarajuću temu. Teme su uglavnom različite, i mogu biti usko vezane za određenu oblast, ali i opšteg tipa.

 

 

 
Prednosti bloga
1. Blog je low (no) cost izdavačka platforma – svako može imati blog, svako može preuzeti ulogu izveštača – a kada pisanje bloga postane profitabilno, blog će kao medij omogućiti svom izdavaču maksimalni odnos uloženog/zarađenog.
2. Blog (u kombinaciji s RSS-om) čitaocima omogućava trenutnu konzumaciju vesti. Istovremeno, blog čitaocima omogućava da vest/tekst konzumira kad, kako i gde to želi.
3. Blog može brzo reagovati na želje/potrebe/navike čitalaca. To mu omogućuje: uvid u statistiku i povratna informacija od samih čitalaca.
4. Oko blogova stvara se zajednica. Nju čine čitaoci, ali pre svega i drugi blogeri. Međusobnim povezivanjem, diskutovanjem na istu temu, produžuje se život temi/vesti i ona dobija novu dimenziju. Tema je aktuelna onoliko dugo koliko čitaoci i blogeri to žele.
5. Blogeri su slobodni, slobodni da misle i pišu ono što žele. To je luksuz koji si tradicionalni mediji ne mogu dozvoliti.
6. Ne postoji ustaljena forma koja bi se morala zadovoljiti.
7. Blogeri mogu reagovati strahovitom brzinom – dovoljno je da jedan bloger bude prisutan određenom događaju, o njemu objavi post, pa da se informacija velikom brzinom, putem drugih blogova, proširi blogosferom.
8. Blogeri imaju sve veću moć uticaja – dok smo ranije mišljenje oblikovali zahvaljujući novinskim kolumnama, koji su morali radom i kredibilitetom zaslužiti “privilegiju” stvaranja mišljenja (ujedno, njihovo se mišljenje moralo donekle poklapati s uređivačkom politikom) – danas svaki pojedinac može u vrlo kratkom roku postati „opinionmaker“ – kredibilitet mu daje njegova publika i priznanje zajednice, a ne izdavači i njihovi ciljevi.

 

 

 

Tipovi blogova
Blog može biti privatan, što je uglavnom slučaj, ili poslovan. Poslovni blogovi se koriste interno za poboljšanje komunikacije i kulture u preduzeću ili eksterno u službi marketing ili PR odeljenja. Ovi blogovi su poznati i kao korporativni blogovi.

Po vrsti medija blogovi mogu biti:

  • Video blogovi – Vlog
  • Audio blogovi – podcasting
  • Blogovi sa linkovima – Linklo
  • Umetnički blogovi – sketchlog
  • Foto blogovi – photolog
  • Tumblelog – kratka forma, sa kombinacijom više medija (linkovi, fotografije, citati, video).

Po vrsti uređaja kojim se piše/čita blog:

  • Blogovi za mobilne telefone – moblog

Žanrovski blogovi:

  • Politički blog
  • Putopisi – Travel blog
  • Modni blogovi
  • Blogovi o projektima
  • Pravni blogovi
  • Književni blogovi
  • Spam blogovi – Splog

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari