Testiranje softvera
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio Curty93 22. mart 2013. Prijavi dokument
Blog
Weblog (skraćeno blog, od eng. weblog, blog) je niz hronološki organizovanih unosa koji se prikazuju na veb-stranicama (uglavnom su unosi sortirani od najnovijih ka starijim). Blogovi pružaju komentar ili vesti o određenim temama iz svakodnevnog života, bilo da je to hrana, sport, politika a često je i u funkciji online dnevnika. Tipični blog kombinuje tekst, sliku, linkove ka drugim blogovima/sajtovima, kao i druge medije koji su povezani za odgovarajuću temu. Teme su uglavnom različite, i mogu biti usko vezane za određenu oblast, ali i opšteg tipa.
Prednosti bloga
1. Blog je low (no) cost izdavačka platforma – svako može imati blog, svako može preuzeti ulogu izveštača – a kada pisanje bloga postane profitabilno, blog će kao medij omogućiti svom izdavaču maksimalni odnos uloženog/zarađenog.
2. Blog (u kombinaciji s RSS-om) čitaocima omogućava trenutnu konzumaciju vesti. Istovremeno, blog čitaocima omogućava da vest/tekst konzumira kad, kako i gde to želi.
3. Blog može brzo reagovati na želje/potrebe/navike čitalaca. To mu omogućuje: uvid u statistiku i povratna informacija od samih čitalaca.
4. Oko blogova stvara se zajednica. Nju čine čitaoci, ali pre svega i drugi blogeri. Međusobnim povezivanjem, diskutovanjem na istu temu, produžuje se život temi/vesti i ona dobija novu dimenziju. Tema je aktuelna onoliko dugo koliko čitaoci i blogeri to žele.
5. Blogeri su slobodni, slobodni da misle i pišu ono što žele. To je luksuz koji si tradicionalni mediji ne mogu dozvoliti.
6. Ne postoji ustaljena forma koja bi se morala zadovoljiti.
7. Blogeri mogu reagovati strahovitom brzinom – dovoljno je da jedan bloger bude prisutan određenom događaju, o njemu objavi post, pa da se informacija velikom brzinom, putem drugih blogova, proširi blogosferom.
8. Blogeri imaju sve veću moć uticaja – dok smo ranije mišljenje oblikovali zahvaljujući novinskim kolumnama, koji su morali radom i kredibilitetom zaslužiti “privilegiju” stvaranja mišljenja (ujedno, njihovo se mišljenje moralo donekle poklapati s uređivačkom politikom) – danas svaki pojedinac može u vrlo kratkom roku postati „opinionmaker“ – kredibilitet mu daje njegova publika i priznanje zajednice, a ne izdavači i njihovi ciljevi.
Tipovi blogova
Blog može biti privatan, što je uglavnom slučaj, ili poslovan. Poslovni blogovi se koriste interno za poboljšanje komunikacije i kulture u preduzeću ili eksterno u službi marketing ili PR odeljenja. Ovi blogovi su poznati i kao korporativni blogovi.
Po vrsti medija blogovi mogu biti:
Po vrsti uređaja kojim se piše/čita blog:
Žanrovski blogovi:
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Objavio nikola.tripko 05. jun 2023.
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Objavio nikola.tripko 05. jun 2023.
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023.
Komentari
You must be logged in to post a comment.