Odlomak

TIPOLOGIJA LICNOSTI

Svaki čovek se menja sa vremenom, pod uticajem raznih bioloških promena stečenog kroz životno iskustvo I na isti način se menja stepen uticaja svakog.
Ukoliko bi smo u međusobnoj komunikaciji sa ljudima znali kom delu čovekove ličnosti se obraćamo I da li poruku upućujemo egu,idu ili superego, uspeh u komunikaciji bi bio zagarantovan. Zato nam je izuzetno važno saznanje o tome kom tipu ličnosti se obraćamo u komunikaciji, zbog čega se najpre moramo upoznati sa nekim od poznatih I u naučnim krugovima prihvaćenim klasifikacijama tipova ličnosti koje u komunikacije možemo sretati.
Posmatrano sa komunikološkog aspekta, ljudi se psihološki mogu razvrstati i klasifikovati na osnovu: intelektualnih, obrazovnih, osećajnih, nagonskih, statusnih i drugih karakteristika. Određena osoba predstavlja kombinaciju raznih osobina i određenja, koje je odlikuju kao ličnosti, ali ne na isti način i ne isto u svim situacijama i u svim vremenima. Ovo ističem iz razloga što, jer je i uticaj ega, ida i superega, kod raznih ljudi, po raznim pitanjima ne samo različit već je i promenljiv. Ista osoba, može se u određenim situacijama ponašati agresivno ili miroljubivo; sadistički ili mazohistički; ekstrovertno ili introvertno; egocentrično i sebično ili humano, ili na drugi način.
Preovlađujući način u ponašanju, u najčešćem broju situacija, upućuje na tip ličnosti.Postoji različito razvrstavanje tipova ličnosti: tipološko razvrstavanje ličnosti prema intelektu; tipologija ličnosti po relativnim komunikološkim određenjima; Hipokratova tipologija ličnosti na osnovu klasifikacije temperamenta; hijerarhije potreba Abrahama Maslova kao osnov za tipologiju ličnosti; ekstroverne i introverne ličnosti; odlučne i ne- odlučne ličnosti; rigidne i fleksibilne ličnosti; tipologija ličnosti na osnovu odnosa koji se uspostavlja sa drugima; agresivne i miroljubive ličnosti; egocentrični i discentrični tipovi ličnosti; tipologija ličnosti na osnovu religioznih i duhovnih određenja učesnika komuniciranja i eneagram.
Sposobnost da procenimo ljude kako bismo znali sa kim imamo posla je jedna od najvažnijih veština ljudi, a naručito u poslovnom svetu.
Za stvaranje prvog utiska potrebno je vrlo malo vremena, a njegove su posledice dugotrajne. Ako se dvoje ljudi jedno drugome dopadnu u početku, verovatno će im odnos napredovati, bilo da je reč o prijateljstvu, ljubavi ili poslovnom partnerstvu. Ako makar jedno od njih oseti odbojnost ili skepsu prema onom drugom, veza će teško funkcionisati.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari