Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio menta 30. septembar 2015. Prijavi dokument
Uvod
Igra je najprimerenija aktivnost deteta. Dete kroz igru uči, razvija svoje sposobnosti i veštine, upoznaje svijet oko sebe, predmete, znakove, mirise, ukuse i nesputano i bez straha od kazni i neuspeha istražuje, oslobađa se frustracija iz svakodnevnice, kreira i stvaralac je. Treba mu pružiti mnoštvo podsticaja i pustiti ga da što slobodnije i neopterećeno pravilima realizira te svoje potrebe i razvije se u celovitu osobu.
Uvođenjem pravila s metodičkom i didaktičkom merom pomažemo mu prihvatiti norme ponašanja, umerenu disciplinu, samokontrolu i saradnju.
Igra decu dovodi iz sveta odraslih u svet mašte u kojem oni zamišljaju predmete,likove, pa čak imaju i zamišljene prijatelje.
Dete se igrom socijalizuje. Socijalizacija predstavlja proces u kome dete nasleđene potencijale razvija u svojevrsnu individualnost i proces u kome društvo individualnost uklapa u društveno prihvatljivo funkcionisanje.
Dete raste u stalnoj interakciji sa svojim okruženjem.
Sloboda i autonomija detetove ličnosti zavise od metoda kojima se podstiče njihov razvoj:
Sputavanje individualnosti, kažnjavanje samosvesti, nasilno nametanje volje autoriteta razvija poslušnost, onemogućava kreativnost, podstiče zavisnost od drugih i ličnu neodgovornost.
Podsticanje radoznalosti, podržavanje stvaralaštva, negovanje samostalnosti razvija slobodu, samosvesnu i samoodgovornu ličnost.
Strpljenje i uvažavanje individualnosti deteta podstiču oslobađanje od klišea u socijalnom saznanju.
Egocentrizam i druga razvojna ograničenja u mišljenju otežavaju i određuju socijalno saznanje.
Svoju i tuđu ličnost predškolsko dete shvata, uglavnom, kroz konkretno ponašanje.
Greške odraslog u socijalnoj interakciji otežavaju socijaln saznanje, jer dete bezuslovno veruje odraslom.
Dete stiče samopouzdanje ako raste u atmosferi prihvaćenosti. Svest o tome da se svaka greška može popraviti i da se ponašanje može menjati svojom voljom, podstiče sigurnost u sebe i druge.
Ponašanje koje je u skladu sa ličnim potrebama i očekivanjima, sa ciljevima i zamišljenim postignućima, a koje ne ugrožava tuđe potrebe i ciljeve, sprečava konflikte, doprinosi socijalnoj harmoniji.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.