Odlomak

Didaktika

1. Sta je razredno – predmetno – casovni system (nastavnik, osnovne odlike, prednosti I nedostaci)?
2. Nastavni cas (pojam, etape I tipovi)?
Nastavni cas je pretezno interaktivni odnos (poucavanje I ucenje), izmedju nastavnika, ucenika, nastavnih sadrzaja I didakticko – tehnoloskog okruzenja koji se ostvaruje u odgovarajucem vremenskom trajanju (30, 45, 60, 90..) minuta.

3. Sta je raspored casova?
Raspored casova je vazeci skolski document, kojim se regulisu operativne funkcije skole kao cjeline, redosled aktivnosti propisanim nastavnim planom I programom, njihovo trajanje I intervali izmjene.

4. Sta je osnova za izradu rasporeda casova I koji elementi uticu na njeogvu izradu?
Osnova za izradu rasporeda casova je propisani nastavni plan za svaku skolu kojim se utvrdjuje sedmicni fond casova svakog nastavnog predmeta.
Rasporedom casova se odredjuje:
– Pocetak I kraj nastave
– izmjena predmeta I nastavnika
– vrijeme zajednickog rada I odmora
– druge aktivnosti iz obaveznog (dodatna, dopusna nastava) I neobaveznog programa (sekcije)
5. Vrste rasporeda casova:
– tradicionalni
– fleksibilni
6. Definisi oblik nastavnog rada.
Oblik nastavnog rada je nastavna socioloska formacija rada nastavnika I ucenika, koja omogucava primjenu najpovoljnijih metodickih I didaktickih postignuca I metoda nastavnog rada. Oblici nastavnog rada: frontalni, individualni, grupni, rad u paru.
7. Definisi frontalni odblik rada I navedi njegove osnovne krakteristike.
PRema osnovnoj definiciji, frontalni oblik nastavnog rada je rad nastavnika sa cijelim odjeljenjem, u kojem nastavnik neposredno upravlja aktivnoscu ucenika, I kontrolise tok nastavnog rada, komunikaciju I interakciju. Osnovna karakteristika ovog oblika rad je aktivnost ucitelja I relativno pasivan polozaj ucenika.
8. Tok frontalne nastave:
– pocetak casa (pozdravljanje I organizovanje)
– uvod u nastavu (forma ponavljanja Ili kontrola zadataka za samostalnan rad)
– obrada novih sadrzaja
– ponavljanje I vjezbanje
– zavrsni dio casa
9. PRednsoti I nedostaci frontalnog oblika rada:
Prednosti:
– ekonomicnost
– lakes se postize sistematicnost
– zajednickim radom uspjeh postizu svi, pa I najslabiji
– ucenici se medjusobno upoznaju
– saradjuju
– solidarisu
– socijalizuju
– ojacava se I razvija takmicarski duh..

Nedostaci:
– nastava je usmjerena prema prosjecnom uceniku
– nastavnik je izvor znanja, a ucenjik samo receptor
– kontakt sa pojednicem je veoma rjedak, zato ne postoji stalna povratna informacija
– pruza malo prilika za primjenu stecenih znanja, zato ona ostaje verbalna I lako se zaboravlja
– slaba aktivnost ucenjika
– Ne pruza se dovoljno podsticaja ucenicima sa posebnim potrebama
– pasivan oblik rada

Rating: 2.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 12 stranica
  • Didaktika Marko Markovic
  • Školska godina: Marko Markovic
  • Skripte, Pedagogija
  • Bosna i Hercegovina,  Bijeljina,  Univerzitet 'Bijeljina'  

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari