E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio Herms 13. januar 2016. Prijavi dokument
Uvod
Smisao e-Governmenta nalazi se u proširivanju i otvaranju novih mogućnosti građanima.
E-Government postavlja ljude u centar, otvara im mogućnosti za pristup informacijama, uporabu javnih usluga i utjecanje na političke odluke.
Dani lutanja od šaltera do šaltera, raznih ureda i institucija su prošlost. U srcu ove promjene se nalazi Internet – oslonac nadolazećeg doba informacija
Sve donedavno, vlade su se u potpunosti oslanjale na sistem čuvanja zapisa koji se oslanjao na papiru. Sve interakcije su se obavljale ličnim kontaktom, telefonom ili poštom.
Tokom posljednje dvije decenije, vlade su puno ulagale u računare i srodnu tehnologiju kako bi modernizirale vođenje dokumentacije i komunikaciju.
Danas,e-Government iz temelja mijenja status quo.
E-Government neće funkcionirati na jednoj osnovnoj tehnologiji. Ljudi na izbor imaju platforme i uređaje kojima će moći komunicirati s javnim tijelima.
Kako se usluge e-Governmenta budu sve više širile i postajale pristupačnije, one će omogućiti premošćivanje digitalnog jaza time što će pružiti opipljive, široko potrebne usluge i potaknuti korištenje Interneta kod ljudi koji inače ne bi bili zainteresirani za taj način komunikacije.
Dodatno, kako vlade budu ulazile u novu tehnološku eru, pojavit će se brojne prilike za tijesnu suradnju s privatnim sektorom u izgradnji infrastrukture za buduće potrebe
Tehnološki izazovi e-Governmenta manifestiraju se na tri strane. Javne administracije se često kritiziraju tvrdnjom da je komuniciranje s njima previše kompleksno – konkretno, ostvarivanje jednostavnih administrativnih transakcija često zahtijeva kontakte s više referenata.
Vladini portali mogu zamijeniti višestruka mjesta kontakata jednim sučeljem i jednim mjestom pristupa.
Drugi problem s kojim se vladini službenici susreću je pitanje kako upotrijebiti informacijsku tehnologiju za izgradnju i podršku zajednica na lokalnoj razini.
Tehnologija vladi može pomoći u spajanju građana, škola, kulturnih udruženja, kompanija i administracija u digitalne zajednice.
Treći ključni problem za administracije je kako povezati različite postojeće zastarjele kompjutorske sisteme i resurse u jednu mrežu.
Vladama treba tehnologija koja će poslužiti kao oslonac postojećim različitim mrežama, programima i bazama podataka, koji će im omogućiti da komuniciraju brzo i kvalitetno.
1. Stadijumi u razvoju e-uprave
Već sada je jasno je da je put od «papirne» do elektronske uprave dugotrajan i da podrazumeva nebrojeno mnogo koraka. U ovom trenutku je korisno sagledati najtipičnije stadijume u razvoju jedne elektronske uprave. UNPAN ( Onlajn mreža Ujedinjenih nacija za javnu upravu i finansije ) je razvila model ( Web Measure Assesment Model ) po kome svaka uprava na putu do elektronske prolazi kroz pet stadijuma onlajn prisustva.
«Prisustvo u začetku» (emerging presence) je prvi stadijum u kome su informacije koje su na raspolaganju pružaju bazične i ograničene. On-lajn prisustvo uprave/vlade se sastoji od veb-stranice i/ili oficijelnog veb-sajta. Linkovi prema pojedinim ministarstvima mogu, ali ne moraju da postoje, kao i linkovi prema drugim (lokalnim, regionalnim) nivoima vlasti. U arhivi veb-sajta mogu se naći neke informacije – npr. ekspoze trenuntog predsednika vlade ili Ustav. Ipak, većina informacija je statična i opcije koje građani mogu da koriste su ograničene.
U drugom stadijumu, «pojačano prisustvo» ( enhanced presence ) vlada pruža više izvora informacija o javnoj politici koju vodi i to se odnosi i na aktuelne i na arhivirane informacije. Informacije se pojavljuju u obliku tekstova, zakona i drugih propisa, izveštaja, informacionih biltena, kao i baza iz kojih se mogu preuzeti podaci. Korisnici mogu da pretražuju baze podataka i postoji opcija «pomoć» ( help ), kao i mapa sajta. Iako se o radi o nešto sofisticiranijoj fazi, interakcija je još uvek jednosmerna – informacije pre svega idu od uprave ka građanima.
Sledi «interaktivno prisustvo» u kome on-lajn usluge uprave postaju interaktivne sa ciljem da se korisnicima pruže pogodnosti kao što su formulari – npr. za poresku prijavu ili zahtev za produženje (vozačke) dozvole koji se mogu preuzeti sa sajta. Za neke javne informacije pružaju se čak i audio i video izvori.Javni službenici se mogu kontaktirati putem elektronske pošte, faksa, telefona ili poštom. Sajt se redovnije ažurira.
«Transakciono prisustvo» , pretposlednji stadijum u evoluciji e-uprave, omogućava dvosmernu komunikaciju između korisnika i uprave. Uključuje opcije za plaćanje poreza, podnošenje zahteva za ličnu kartu, pasoš, izvode iz matičnih knjiga, produžavanje vozačke dozvole i druge interakcije, tako što omogućava građanima da svoje zahteve podnose on-lajn – 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji. Građanima je omogućeno i da plaćaju kazne (za saobraćajne i druge prekršaje), takse za različite usluge ili porez putem kreditnih ili debitnih kartica. Privrednici su u mogućnosti da podnose on-lajn ponude i učestvuju na on-lajn tenderima putem sigurnih linkova.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.