Odlomak

Pojam spoljne trgovine:
Spoljna trgovina predstavlja promet roba, usluga i prava u kome se razmena obavlja između
subjekata raznih zemalja tako što predmet kupoprodaje prelazi carinsku liniju i teritoriju zemlje
prodavca (izvoz) ili zemlje kupca (uvoz), a na osnovu zaključenih spoljnotrgovinskih ugovora.
Spoljna trgovina predstavlja trgovinu koja se odvija između rezidenata jedne zemlje i
rezidenata svih drugih zemalja iz čega se zaključuje da je ona podsistem velikog sistema
međunarodnog poslovanja.
Spoljna trgovina sa aspekta međunarodne ekonomske aktivnosti jedne države, predstavlja
ukupan promet roba i usluga sa inostranstvom – UVOZ i IZVOZ. Kada raščlanimo definiciju
spoljne trgovine, dobijamo osnovne činioce spoljnotrgovinskog posla:
Spoljnotrgovinsko poslovanje predstavlja radni proces koji obuhvata sledeće delatnosti :
1. priprema posla – marketing istraživanje tržišta, reklama i ekonomska propaganda
2. uspostavljanje poslovnih veza sa stranim partnerima – ocena boniteta stranog
partnera i pregovori
3. zaključivanje posla
4. realizacija spoljnotrgovinskog posla i postprodajne aktivnosti
Uloga i značaj spoljne trgovine:
Spoljna trgovina omogućava da se na spoljna tržišta plasiraju viškovi i kupe tj. popune
manjkovi u robi, uslugama, novcu, kapitalu, tehnologiji i sl. Spoljna trgovina omogućava
postizanje povoljnijih uslova razmene (cena), nego ako se prodaje samo na domaćem tržištu.
Spoljna trgovina dopunjuje asortiman proizvoda i usluga i omogućuje kvalitetnije zadovoljenje
ljudskih potreba – proizvodnih i potrošačkih.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari