Odlomak

UVOD

Razvoj nauke i tehnologije vremenom je doveo i do pojave digitalnog doba, a time i do promena u načinu života ljudi, u načinu poslovanja, jer brzina dolaska do informacija neminovno vodi do velikih promena. U poslovanju je poboljšan kvalitet poslovnih procesa, oni se obavljaju mnogo brže, te tako omogućavaju povećanje obima poslovanja, a često menjaju i samu prirodu poslovanja.
Pojavom digitalne ekonomije, posebno na značaju dobijaju informacione i komunikacione tehnologije koje menjaju način rada i poslovanja na svim nivoima, kako države, preduzeća, tako i svakog pojedinca.
Elektronske veze i komunikacije omogućavaju kontinuirano poslovanje sa velikom efikasnošću, nižim troškovima te manjim greškama i propustima, zatim omogućavaju veliku transparentnost podataka, informacija, znanja i dostupnost svih delova tržišta kako velikim tako i malim korisnicima.
Digitalna ekonomija direktno menja načine poslovanja, trgovine pa i samu organizaciju tržišta, te utiče na načine učenja i podele znanja kao što omogućava i mnogo šire učešće svih država, regiona, preduzeća, kompanija i pojedinaca u razmeni informacija. Ovim se ubrzava ukupan ekonomski i društveni razvoj u svetu.
Elektronska trgovina ili E-trgovina predstavlja poslovnu komunikaciju i prenos dobara i usluga (kupovina i prodaja), preko mreže i računara, kao i prenos kapitala, korišćenjem digitalne komunikacije. Uključuje i ostale poslovne funkcije preduzeća, kao što su marketing, finansije, proizvodnja, prodaja i administrativna funkcija, koje su neophodne u procesu trgovine.
Ne treba poistovećivati elektronsko poslovanje i elektronsku trgovinu. E-trgovina je ipak samo manji podskup e-poslovanja. U ispunjavanju svojih zadataka koristi elektronske komunikacione tehnologije kao što su Internet, ekstranet, elektronska pošta, e-knige, baze podataka i mobilni telefoni.
Elektronsko tržište se razlikuje od tradicionalnog pre svega u tome što smanjuje ulazne barijere te omogućava lakše i brže pretraživanje i dobijanje informacija o ponudi i potražnji određenih roba, usluga i informacija.
Sada velike firme nemaju nasleđen povoljan položaj u odnosu na male, kao što je sluačj na fizičkom tržištu gde veliki imaju prednost u fizičkoj prisutnosti, podeli tržišta i reputaciji. Internet smanjuje ove ulazne prepreke za manje firme. Velika prednost Interneta je raspoloživost informacijama koja na fizičkom tržištu ne postoji jer potrošač nema mogućnost za kompletno dobijanje informacija na fizički ograničenom prostoru.
Da bi to uradio, potrebni su mu dodatni napori i troškovi, a time bi mu i informacije bile skuplje. Na elektronskom tržištu tehnologije katalogiziranja i automatizovano indeksiranje omogućavaju skupljanje i prikazivanje informacija uz male troškove, a od toga imaju svi koristi, i ponuđaći i korisnici informacija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 16 stranica
  • Elektronsko poslovanje dr Maja Anđelković
  • Školska godina: dr Maja Anđelković
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet Političkih nauka  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari