Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio stefstef45 15. avgust 2012. Prijavi dokument
UVOD
Veoma često se postavlja pitanje: “možemo li biti srećnije (bolje) društvo? Odgovor bi glasio da je tako nešto moguće, ali je neophodno više darivanja, a manje uzimanja. Potpuno je jasno da je savremni društveni sistem postao previše obiman i složen da bi se zasnivao na nekom birokratskom centralizovanom načinu upravljanja ili da bi počivao na nekakvim sumnjivim idealima kolektivnih vrednosti. U takvim uslovima često se sa pravom ukazuje na sve veću odgovornost preduzeća kao i složenijih korporacijskih oblika privređivanja, koji svojim aktivnostima učestvuju u ekonomskom a samim tim i u društvenom životu. Nijedno preduzeće ne učestvuje u svojim aktivnostima u nekom izolovanom prostoru, već svojim radom postaje značajan deo društva kao celine. Kao takvima preduzećima se “upućuje svojevrstan poziv” da pored ostvarivanja profita i brige o svim poslovnim aktivnostima tržišnog karaktera, moraju voditi računa o okolini u kojoj egzistiraju kao i o svim ostalim relevantnim činiocima koje društvo kao takvo identifikuje. Globalna ideja o odgovornom poslovanju i održivom razvoju prerasta u svojevrsni svetski pokret. Današnji uslovi i karakteristike globalnog poslovanja ukazuju na nužnost ostvarivanja konkurentske prednosti kao i postizanje ciljeva koji ne impliciraju isključivo povećanje profitabilnosti. Takav način poslovanja postao je imperativ svake organizacije. Ti ciljevi uključuju postizanje i zadržavanje zadovoljstva kupaca, zaposlenih radnika kao i akcionara, odnosno vlasnika kapitala. Potrebno je ostvariti ciljeve i ispuniti zadatke koji prevazilaze zadovoljstvo svih interesnih grupa unutar organizacije kao i ostvarivanje tih ciljeva na što kvalitetniji i organizacijski najprihvatljiviji način. Da bi pojedinci unutar organizacije i sama organizacija uspeli u tim ciljevima, njihovi postupci i delovanje moraju se zasnivati na etičkim principima i načelima poslovanja, etičkim stavovima i uverenjima. Upravo će organizacije koje uspevaju uskladiti i uspostaviti ravnotežu, kao i svojevrsnu simbiozu između načela profitabilnosti i etičnosti biti one organizacije koje će imati dugoročnu perspektivu rasta i razvoja. Etičan i društveno odgovoran menadžment učvrsćuje poziciju preduzeća na tržištu. Pri tome, ključno pitanje nije: „je li ono što radimo ispravno?“, već kljucno pitanje postaje: „je li to što radimo ono za šta nas društvo i kupac plaćaju?“ Od menadžmenta se sve više zahteva vođenje poslovanja na društveno odgovoran način, odnosno, očekuje se da deluje na takav način da ne zastupa samo „uske” ekonomske interese nego i dobrobit društva kao celine. Upravo zbog toga, pitanje poslovanja na društveno odgovoran način postaje ključna tema u poslovnim sistemima koji tržišno posluju, a društvena odgovornost postaje poželjan oblik poslovne strategije u razvoju poslovnog sistema i/ili drugog institucionalizovanog organizacijskog izazova. Dakle, osim doprinosa poboljšanju kvaliteta življenja stejkholdera, društvena odgovornost doprinosi i održivom ekonomskom razvoju.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.