studenti
Mesto za uspešne studente

Faze izrade biznis plana

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

 

Biznis plan je dokument kojim se analizira predstojeći poslovni poduhvat. To je vrsta elaborata kojim se potencijalnim finansijerima predstavlja namjera da se realizuje određeni poslovni poduhvat. On se ne odnosi na preduzeće već na savim konkretnu operaciju.Biznis plan se pravi za period od jedne do pet godina i treba ga razlikovati od Studije opravdanosti koja je dugoročna i odnosi se na cijeli period eksploatacije namjeravanog poduhvata (Npr. otvaranje i eksploatacija jednog rudnika).
Biznis plan se radi kada:
1. Preduzeće traži spoljne partnere za dokapitalizaciju (akcionari, investitori) jer nema dovoljno finansijskih sredstava;
2. Kod ulaganja u novi pogon ili rekonstrukciju istog;
3. Kada preduzetnik otvara novu firmu, tj. počinje sa radom;
4. Kada preduzeće pristupa reorganizaciji i sl.;
5. Kada određeni posao preduzeće ne može da izfinansira ( jednokratni izvozni posao,osvajanje novog tržišta).
Biznis plan je namijenjen kako preduzetniku da vidi da li mu se planirana akcija isplati ali i investitorima da vide koliki je rizik ulaganja u određeni poslovni poduhvat. On treba da odgovori na sljedeća pitanja:
1. samoj kompaniji, njena pozicija na tržištu, osnovni pokazatelji;
2. Koji proizvod ili usluge su predmet rada;
3. Da li se proizvod ili usluga može prodati na tržištu – stanje konkurencije;
4. Šta je od tehnologija, kadrova i opreme potrebno za realizaciju plana;
5. Finasije – kolika su sredstva potrebna, planirani prihodi i rashodi, profitabilnost investicije.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.