Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio srdjanche1 19. februar 2015. Prijavi dokument
Uvod
Sve je veća otvorenost u načinu na koji privatna preduzeća i javni sektor upravljaju performansama i saopštavanjima ili ključnim stejkholderima. Jedan od stubova toga je uspostavljanje stabilnog sistema revizije i odgovornosti. Direktori izveštavaju vlasnike preduzeća i komunicciraju sa raznim stejkholderima kroz godišnje izveštaje. Nezavisni revizori rade ponovnu proveru izveštaja i računa na ime vlasnika.
Interni revizori obavljaju pregled sistema kontrola koje se bave stvarnim i uočenim rizicima preduzeća.
Aktivnost interne revizije pomaže preduzeću da svoje ciljeve ostvare uvođenjem sistemskog i disciplinskog pristupa radi ocene i poboljšanja procesa upravljanja.
Istorijat
U prošlosti se gledalo na internu reviziju kao na mehanizam za ponovnu promenu mnogo hiljada finansijskih transakcija koje su se prenosile na račune. Tokom 50-ih i 60-ih godina 20-og veka nju su činile osnovne provere računa radi izolovanja grešaka i nepravilnosti. Tokom 90-ih godina 20-og veka, upravljanje rizikom doživelo je procvat, jer se trebalo distancirati od kritika upućenih preduzećima koja su oštewćena ili čak uništena skandalima ili lošim upravljanjem. Tako je akcenat stavljen na korporativno upravljanje u svim vrstama privrednih subjekata i organima javnog sektora. Promena stava, pristupa i vrednosti u okviru procesa interne revizije odvija se brzo, tokom druge polovine 20-og veka i prve decenije 21-og veka:
1. Počev od provere računovodstvene evidencije (50-ih godina) proko ocene poštovanja procedura (60-ih godina) i ocene kotrole (80-ih) izveštaja o sistemima interne kontrole (90-ih godina)
2. Preko ocene upravljanja rizikom (2000-te godine), podrške procesa upravljanja rizikom (2001-e godine)
3. Do izveštavanja o riziku i uspostavljanju kontrola (2002-e godine)
U ovom periodu je izvršen prelaz:
– Sa aktivnosti provere na posao konsultacija i uverenja
– Sa pregleda blagajne na pregled rizika strateškom spjanjem
– Sa sprovođenja pravila na savetovanje rukovodstva.
Uloga kontrole i revizije u sistemu poslovanja
Poslovno okruženje preduzeća izloženo je stalnim promenama. Menjaju se ekonomski faktori, napredne tehnologije, jača globalna konkurecija. Svaka nova promena u poslovnom okruženju generiše menadžmentu u preduzećima nove izazove u vezi kontrolisanja troškova, upravljanja likvidnošću, ostvarivanja prednosti.
Efektivan sistem interne kontrole omogućava menadžmentu da se suoči sa ovim izazovima, kroz ostvarivanje ciljeva korporativnog preduzeća i ostvarivanja njegove misije.
Uloga revizije je savetodavna, a ne izvršna. Revizori treba da olakšaju koncipiranje dobrih kontrola.
Interni revizor ukazuje na oblasti u kojima se može poboljša upravljanje. Uloga internog revizora je pružanje pomoći rukovodiocima i njihovim timovima i rad za top menadžment korporacije.
Uloga kontrole
Primena dobrog sistema interne kontrole podrazumeva da kontrole daju pozitivan doprinos preduzeću i obezbeđuju adekvatne odgovore na identifikovane rizike koji ugrožavaju pozitivno kretanje. Kontrole i izveštaji interne kontrole predstavljaju karakteristike povezivanja za akcionare i stejkholdere.
Izveštaj interne kontrole predstavlja prikaz koji se izvodi iz sveukupne situacije sistema, uspostavljenih procesa i odnosa u preduzeću.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.