Odlomak

Marketing plan kompanije Bambi – Studija slucaja

UVOD

Koncern zdrave hrane “Bambi” se svrstava u red proizvođača svetskog nivoa visokim kvalitetom svojih proizvoda koji se temelji na tridesetosmogodišnjem iskustvu. Oslanjajući se na svetske trendove u konditorskoj industriji, ali sa željom da se u takvoj industriji bude jedinstven, “Bambi” od samog početka stvara sopstveni koncept kreiranja proizvoda, kao i način njihove proizvodnje. Ovakva poslovna filozofija i rad na njenom otelotvorenju, učinio je da za kratko vreme “Bambi” tehnologija postane svetski priznata tehnologija.

Najpoznatiji proizvod po “Bambi” tehnologiji, Plazma keks, svojim kvalitetom zadovoljava mnogo strožije kriterijume od onih osnovnih zakonskih, te je kao takav svrstan među nutritivno bogatije i kompleksnije proizvode. Proizvodnju Plazma keksa, kao i ostale artikle iz “Bambi”-jeve palete, prati izuzetno visok stepen kontrole uz primenu najkvalitetnijih prirodnih sirovina.

Bilo je veoma teško pronaći proizvod na domaćem tržištu koji zadovoljava standarde, naročito one koje postavljaju potrošači. Na našem tržistu se nalazi veliki broj proizvoda različitih proizvođača ali malo koji može da se istakne među njima. Plazma keks se istakao po mnogo čemu. Naročito se ističe po kvalitetu i po imidžu. Plazma keks je jedan od retkih koji opstaju već dugo vremena na našem tržištu i koji može da konkuriše inostranim proizvodima. Plazma keks je konkurentan iz razloga što je jedinstven, prepoznatljiv i kvalitetan.

Kvalitet Plazma keksa potvrđuju mnoge nagrade. S početka su to bile medalje sa Novosadskog sajma i Zagrebačkog velesajma. Devedesetih godina Plazma keks dobija i evropske i svetske nagrade. Na Svetskom salonu inovacija – Eureka u Briselu 1993. godine, brend proizvod Koncerna zdrave hrane “Bambi” – Plazma keks dobija zlatnu medalju. Godine 1997. iz Evrope stiže medalja Mond selection, a od strane Evropske asocijacije za kvalitet nagrada Promo mark za najpoznatiju jugoslovensku robnu marku Plazma. S jeseni 1999. godine Plazma keks dobija još jednu medalju Mond selection kao Proizvod koji je obeležio XX vek.

“Bambi” je preduzeće koju krase osnovni postulati poslovne filozofije, a naročito tradicija, vrhunski kvalitet i posebna tehnologija. Filozofija kreiranja i stvaranja proizvoda za specifične ciljne grupe je karakteristična za “Bambi”. Politikom kvaliteta i zaštite životne sredine, “Bambi” se obavezao da će stalno poboljšavati učinke zaštite životne sredine, kroz smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu i štednju prirodnih resursa.

Prilikom formulisanja strategije odlučuje se o strategijskim pravcima, uzimajući u obzir misiju i ciljeve kompanije, eksterne šanse i opasnosti kao i njene interne snage i slabosti. Potom se formuliše mnoštvo različitih strategijskih alternativa i upoređuju mogućnosti tih alternativa u postizanju ciljeva i misije kompanije. Tokom primene strategije organizacija prolazi kroz odabranu strategiju. To podrazumeva adekvatno struktuiranje organizacije, alokaciju resursa, odabir takvih radnika koji će svojim umećem omogućiti ostvarenje ciljeva kompanije, i razvoj takvog sistema nagrađivanja koji će uskladiti ponašanje zaposlenih sa strategijskim ciljevima organizacije.

“Bambi” kao veteran na domaćem tržištu vodi strategiju koju vode preduzeća koja su orijentisana ka potrošaču. “Bambi” ima čvrste pozicije na domaćem tržištu koje je davno stekao i još uvek ih održava, bez obzira na mnogobrojne konkurente.

Koncern “Bambi” je više puta potvrdio da se može meriti sa mnogo većim i ekonomski jačim partnerima u zemlji i u svetu. U mnogo čemu podseća  na svetsku kompaniju u konditorskoj produkciji i trudi se da takav imidž održava. Želi da ostvari viziju i misiju iz politike kvaliteta čiji sistem uspešno brani i unapređuje da bi postao isti takav lider konditorske industrije u jugoistočnoj Evropi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Jedan komentar na “Marketing plan kompanije Bambi – Studija slucaja”

jelenameda says:

Odlicno odradjen rad. hvala

Komentari