Odlomak

Potrebe i motivi krajnjih potrošača

Svaka osoba je različita. Osobe troše novac na različite načine.

PRIMER:
Jedna porodica može da provede odmor putujući po Mediteranu, dok njihovi prijatelji preferiraju boravak po Evropi. Neki otac može da kupi sinu biciklu, dok drugi kupuje kompjuter
…informacije o različitim načinima trošenja novca potrošaču…

Postoje sličnosti , konstante koje se odnose na brojne tipove ljudi I koje omogućavaju da se objasni ponašanje potrošača. Većina osoba ima iste vrste potreba i motiva, ali oni ove motive izražavaju na različite načine.
Potrebe ljudi – potrebe potrošača – osnova su celokupnog savremenog marketinga! Potrebe su suština marketing koncepta. Ključ za opstanak, profitabilnost i rast organizacije je njena sposobnost da identifikuje i zadovolji nezadovoljene potrebe potrošača, bolje i brže u odnosu na konkurenciju.
Uspesni marketing experti definisu svoja trzista pre na osnovu potreba nego na osnovu proizvoda sto je trzisno orijentisan pristup.Marketing orijentacija se fokusira na potrebe kupaca, a proizvodna na potrebe prodavaca. Marketing koncept naglašava da će proizvođač proizvoditi ono što može da proda, a
proizvodna orijentacija naglašava da će proizvođač nastojati da proda ono što može da proizvede.

2. OBRADA TEME

Potrebe krajnjih potrošača
Svaki pojedinac ima potrebe. neke su 1. urođene, druge su 2. stečene.
1.Urođene potrebe su fiziološke – za hranom, vodom, vazduhom, odećom. Ovo su primarne potrebe.
2.Stečene nastaju kao rezultat učenja pojedinaca u određenoj kulturi ili društvu – Za poštovanjem, ugledom, moći i učenjem. Ovo su sekundarne potrebe.

Potrebe, želje i tražnj…
Ljudska potreba je stanje koje se javlja uskraćivanjem nekih osnovnih zadovoljenja. Ljudi imaju brojne i raznovrsne potrebe: fizičke potrebe – za hranom, vazduhom, vodom, odećom i stanom, društvene – za pripadanjem i lične – za znanjem I
samoizdržavanjem.

Ljudske želje su žudnja za zadovoljenjem ljudskih potreba i oblikuju se pod uticajem kulture i ličnosti pojedinca.

Tražnja predstavlja želje za specifičnim proizvodima koje su odraz mogućnosti i spremnosti na kupovinu. Želje postaju tražnja kada se temelje na kupovini moći. mnogi ljudi žele mercedes, ali samo neki hoće i mogu da ga kupe.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari