Odlomak

1.UVOD
Etičke i moralne vrednosti propisuju sva društveno politička uređenja, odnosno države, od samih početaka ljudske civilizacije do savremenih država. To proizilazi iz potrebe da odnosi među ljudima budu zasnovani na moralnim načelima, jer u suprotnom, međuljudski odnosi neće biti mogući. U skladu sa navedenim, svaki odnos mora biti utemeljen na kodeksu moralnog ponašanja.
U današnje vreme poslovanje čiji je jedini cilj ostvarivanje profita ne može dugo opstati i sve se više govori o društvu i okolini. Poslovna etika sve više dobija na značaju i u organizaciji stvara sistem rada koji se temelji na etičkim principima. Uvođenjem etike u poslovnu organizaciju ugrađuju se standardi kroz etički kodeks kojim se određuje ponašanje i koji se odnosi na sve zaposlene. Za savremeno poslovanje, poslovna I menadžerska etika I društvena odgovornost su od prioritetnog značaja za napredak jedne zajednice I očuvanje životne sredine. Već danas, društvena odgovornost poslovnih subjekata je veoma bitna, ali je sigurno da će u budućnosti postajati još relevantnija. Za kompanije nije dovoljno da samo razvijaju društveno odgovorne inicijative, već i da ih efikasno i efektno promovišu. Promovisanje društvenih ciljeva kompanija mora biti kontinuiran proces, kroz koji se izražava trajna posvećenost društveno korisnim poslovnim aranžmanima. Brojne su mogućnosti i načini promovisanja ove poslovne orijentacije i prakse kako u Srbiji tako i šire. O tome upravo govori ovaj rad.

Slika br. 1

2. POSLOVNA ETIKA
Etika se primenjuje u svim oblicima ljudskog ponašanja. Etiku, sa aspekta naučnih disciplina, delimo u dve grupe:
1. Profesionalna etika:
• Etika i nauka
• Etika i politika
• Etika i privreda
• Etika i medicina
• Etika i ekologija
• Etika i biologija

2. Primenjena etika:
• Socijalna etika
• Etika i pravo
• Etika i zakon

Poslovna etika je način koncepiranja, sklapanja, komuniciranja i izvođenja poslovanja u istovremenom skladu sa duhovnim, sociološkim, biološkim i prirodnim zakonitostima čoveka i okruženja.
Ako opšte etičko pravilo kaže da je ugrožavanje drugih neetičko i nemoralno, tada se svaki poslovni čovek koji svojim odlukama na bilo koji način ugrožava svoje radnike, kupce ili konkurente, ponaša nemoralno i neetički.
Sa aspekta menadžmenta, etika uspostavlja standarde u odnosu na ono što je dobro ili loše u vođenju i donošenju odluka. Etički problemi se javljaju kada odluke pojedinca ili grupe mogu štetiti ili koristiti drugima. Za bolje razumevanje etike, moguće je uporediti je sa zakonima i slobodnim izborom.
Kod donošenja odluka menadžment uzima u obzir različite vrednosti i norme. Vrednosti i norme mogu biti ponekad u suprotnosti jedna sa drugom. Razlikuju se dve osnovne grupe vrednosti i normi:

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari