Odlomak

UVOD

Procesom globalizacije dolazi do integracije zemalja, ruše se barijere, granice, uspostavljaja se slobodan protok robe, kapitala i ljudi. Dolazi do povećanja tržišta, a time se povećava i konkurencija. Tržište se brzo menja. Komunikacija i transport su brži i bolji, kapital se seli na tržišta gde su manje intervencije države i gde je jeftinija radna snaga. Padom komunističkih i socijalističkih režima dolazi do privatizacije. Da bi se izbegle pretnje i /ili iskoristile prilike, preduzeća moraju izabrati transformacije koje će postati jači konkurenti. Tipične metode transformacije su: reinženjering, restruktuiranje, program kvaliteta, integracija, akvizicija, promene kulture i druge strateške promene. Globalizacija svetske ekonomije stvara više profita ali i veće pretnje kako za postojeće tako i za potencijalne učesnike u grani, tako prisiljavaju preduzeća da prave dramatične strateške preokrete u pravcu poboljšanja svojih performansi, s ciljem konkurentnosti i opstanka. Globalizaciju pokreće širok i moćan skup snaga povezanih sa tehnološkim promenama, međusobnim ekonomskim integracijama, kolaps komunizma u svetskim razmerama i sl.
Svuda u svetu, sve veći broj ljudi uspeva da ostvari svoje snove kroz sopstveni biznis. Internet kompanije su kao novi trendovi doživele strahovit rast, a razvoj preduzetništva i dalje predstavlja jedan od najznačajnijih trendova u svetu.
Svake godine, samo u SAD se stvori od 3 do 4,5 miliona novih malih i srednjih preduzeća, odnosno, novo preduzeće nastaje na svakih 12 sekundi. Nivo zainteresovanosti za preduzetništvo je veoma visok u svim starosnim grupama. Od ljudi koji započinju biznis, 84% to rade po prvi put u svom životu. Svuda u svetu, ovi novi ekonomski „heroji”, menjaju biznis sredinu i igraju veoma znacajnu ulogu u ekonomijama svojih zemalja. Mnogo bolje od velikih kompanija, ovi „mali džinovi” inoviraju proizvode i usluge, pomeraju tehnološke granice, otvaraju nova radna mjesta. Mala i srednja preduzeća predstavljaju vodeću snagu u ekonomskom razvoju zemlje. Svaki od njih koristi neku strategiju razvoja koje pored povećanja društvenog bruto proizvoda, imaju za ciljeve podizanje nivoa životnog standarda, poboljšane zdravstvenih usluga, povećanje pismenosti, smanjenje kriminala, smanjenje siromaštva itd. Prema nedavnom istraživanju, koje je obavila kompanija Ernst i Jang (Ernst & Young), 78% uticajnih ljudi iz biznis sveta smatra da je preduzetništvo i njegov razvoj biti najznačajniji trend 21. veka.
1. ME¬NADŽ¬MENT, PREDUZETNIŠTVO I PREDUZETNIČKE STRATEGIJE

1.1. Menadžment i preduzetničke strategije

Preduzeća koja nastoje da koriste preduzetničke strategije i žele da razvijaju preduzetnički koncept poslovanja treba da:
– neguju atmosferu promena i fokusiranja na potrošače a napuštaju status quo koja preduzeće održava u stanju stagnacije, nakon čega sledi zaostajanje za konkurencijom i propadanje;
– ohrabruju, podržavaju i nagrađuju one koji pronalaze i donose nove poslovne ideje ,
– prihvataju neizbežni nivo rizika, koji je nužna posledica poslovanja u promenljivom i neizvesnom okruženju, i po tom osnovu tolerišu određene promašaje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari