Odlomak

Proces stvaranja vrednosti u tržišnoj privredi ostvaruje se aktivnošću velikog broja privrednih subjekata. Privredni subjekti su pojedinci ili društvene grupe koje samostalno donose privredne odluke i u skladu sa njima organizuju svoju privrednu delatnost. Preduzeće je osnovni subjekt tržišne privrede. Kao osnovni privredni subjekt koji se javlja u vrlo različitim oblicima, obavlja specifične delatnosti i razlikuje se po brojnim drugim karakteristikama preduzeće se može različito definisati. Različite definicije preduzeća odražavaju različita shvatanja preduzeća ili različite karakteristike pojedinih oblika preduzeća.

U želji da se istaknu bitne karakteristike preduzeća, zajedničke svim preduzećima, preduzeće se može definisati na sledeći način: “Preduzeće je samostalna organizacija ekonomskih resursa koja transformišući uložene resurse u rezultate stvara vrednost u cilju ostvarenja profita.” Ova definicija ukazuje na sledeće bitne karakteristike preduzeća. Prvo, preduzeće je samostalan ekonomski subjekt. Drugo, preduzeće je organizovana celina u kojoj se uspostavljaju brojni odnosi između ekonomskih resursa. Treće, preduzeće stvara vrednost transformišući (pretvarajući) uložene resurse u rezultate u cilju ostvarenja profita.

Sva preduzeća koja posluju u savremenoj privredi mogu se podeliti na proizvodna i uslužna. Osnovni cilj postojanja proizvodnih preduzeća je proizvodnja i prodaja proizvoda radi zadovoljavanja potreba kupaca tj. korisnika proizvoda, dok je osnovni cilj uslužnih preduzeća pružanje usluga korisnicima radi zadovoljavanja njihovih potreba.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari