Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Ekonomija, Marketing/PR
Objavio studenti.rs 23. oktobar 2018. Prijavi dokument
Definicije marketinga su brojne: od opširnih školskih verzija do onih kratkih i britkih koje su omiljene među odgovorima za oglašavanje. Sama koncepcija marketinga nije ništa novo, lako je razumljiva i nije je teško objasniti. Jedna od mogućih definicija marketinga mogla bi biti: Marketing je naučna i stručna disciplina, ekonomski i poslovni proces, poslovna orjentacija, koncepcija, politika, filozofija, strategija i taktika, kao i sistem, funkcija, skup aktivnosti i organizaciona celina u poslovno – proizvodnom sistemu – koji su usmereni ka postizanju ekonomskih ciljeva u proizvodnji i poslovanju, kao i zadovoljenju potreba potrošača i društva. U izučavanjima i primeni marketinga u praksi, potrebno ga je posmatrati iz raznih uglova. Tačnije potrebno ga je analizirati i izučavati po različitim, specifičnim svojstvima. Najvažnija svojstva marketinga su ona navedena u prethodnoj definiciji. Marketing je naučna disciplina, jer naučno istražuje i dokazuje, pre svega, pojave i zakonitosti na relaciji savremena proizvodnja – tržište. Na ovoj relaciji se javlja mnoštvo faktora, događaja, promena, odnosa, veličina, kretanja i uslova koje treba naučno istraživati i objasniti. Sve to ima velikog odraza na ekonomiju preduzeća i privrede, pa i na društvo u celini. Zbog toga je istraživanju, unapređenju i primeni marketinga potrebno pristupiti na naučnoj osnovi. Pored toga, marketing je i stručna disciplina zastupljena u proizvodno-poslovnoj praksi. Kao struka on se bavi istraživanjem tržišta i poslovne okoline, kako bi pribavio informacije i prezentirao ih različitim korisnicima u preduzeću. Među tim korisnicima u prvom redu treba da bude dizajn, kome su marketing informacije osnova za stvaranje proizvoda. Uz istraživačke, marketing obavlja i mnoge operativne aktivnosti u preduzeću i izvan njega.
Kao što je u definiciji potencirano, marketing je ekonomski proces koji kao takav povezuje proizvođače sa potrošačima. Pri tome marketing obuhvata i sistem informacija koje od potrošača idu ka proizvođaču i od važnosti su za njegovo poslovanje. Na ovaj način, dovođenjem proizvodnje i potrošnje u kontakt, marketing omogućava efikasno odvijanje procesa razmene. Da bi do razmene došlo, nužan uslov je postojanje dveju strana – proizvođača i potrošača spremnih i sposobnih za komuniciranje na tržištu. Marketing treba da doprinese, da eventualni kontakt na tržištu između proizvođača i potrošača postane realan akt kupoprodaje. On omogućava da se čin razmene između proizvođača i potrošača odigra, da potrošač dobije proizvode i usluge koji su mu potrebni, a proizvođač odgovarajuću nagradu za to, preko cene proizvoda i usluga. Pored toga što je ekonomski proces, marketing je i poslovni proces.
On omogućava da se identifikuju potrebe potrošača, privrede i društva za određenim proizvodima, što je još važnije, u poslovnom pogledu marketing nakon istraživanja tržišta i potrošača – usmerava proizvode na mesta, po kvalitetu i cenama u skladu sa zahtevima potrošača. On kao poslovni proces doprinosi prilagođavanju poslovne aktivnosti preduzeća potrebama postojećih, kao i potencijalnih kupaca. Za opstanak i rast preduzeća važno je zadržati postojeća i osvajati nova tržišta. Tome marketing kao poslovni proces posebno doprinosi prateći i reagujući na tržišne situacije, činioce u poslovnoj okolini, a naročito na potrebe potrošača. Kao poslovni proces marketing je širi od zbira aktivnosti koje su obuhvaćene u njegovom sektoru. On se kao proces povezuje sa svim funkcijama u preduzeću, a naročito sa dizajnom sa kojim ostvaruje organske funkcionalne veze. Između ostalog marketing je poslovni proces, jer ima stalnu dinamiku i prožima celokupno poslovanje preduzeća. Marketing je potrebno posmatrati i izučavati kao poslovnu orijentaciju preduzeća. Ovo svojstvo marketinga ogleda se u njegovom delovanju u preduzeću, čija je posledica okretanje – orijentisanje proizvodnje ka tržištu i potrošačima.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.