Odlomak

U ovom radu je dat teorijski pregled pojma segmentacije, targetiranja i pozicioniranja na tržištu, koji ujedno predstavljaju i srž marketing istraživanja. U pristupu segmentaciji tržišta koriste se demogrfske, geografske, psihografske i biheviorističke varijable za identifikovanje i definisanje grupa ljudi sa suštinskim potrebama i karakteristikama koje se nazivaju ciljna tržšta.
Segmentacija tržišta polazi od pretpostavke da su potrošači različiti u svojim potrebama, zahtevima i motivima. Te razlike se ispoljavaju u tražnji različitih proizvoda i usluga na tržištu. Kad god se tržište sastoji iz dva ili više potrošača postoji teorijska potreba za podelom tržišta, ako se pođe od pretpostavke da su potrebe svakog potrošača jedinstvene.
Potrebno je analizirati načine ispoljavanja tražnje za proizvodima i uslugama da bi se ustanovilo koliko su slični ili različiti. Potrošači mogu imati tri različitatipa tražnje:
• Homogenu – potrebe i želje potrošača za proizvodima i uslugama su relativno uniformne
• Klaster – potrebe i želje potrošača za proizvodima i uslugama mogu da se klasifikuju u dva ili više identifikovana klastera od kojih svaki ima svoje posebne karakteristike kupovine
• Difuznu – potrebe i želje potrošača za proizvodima i uslugama su veoma različite tako da ih je teško grupisati u klastere

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari