Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio majmune123 26. novembar 2013. Prijavi dokument
U V O D
Razvoj uslužne ekonomije značajno se odrazio na promene u poslovnom pristupu uslužnih institucija, ali najuspešnije uslužne institucije su one koje su prve počele sa primenom koncepta marketinga usluga u svom poslovanju. Uslužna ekonomija je prepoznatljiva po odnosima koji se uspostavljaju izmeđuproizvođača i potrošača, za razliku od industrijske u kojoj dominira orijentacija na proizvodnju proizvoda i ostvarivanje rezultata po tom osnovu. U industrijskoj ekonomiji standard potrošača se meri količinom proizvoda koji su njima dostupni,
dok se u uslužnoj ekonomiji naglasak stavlja na kvalitet i standard života, odnosno na promene u stanju ličnosti ili stvari.
Međutim, treba imati u vidu da usluge nisu karakteristične samo za uslužne delatnosti, već su često i sastavni deo ponude mnogih industrijski proizvedenih proizvoda. Tako
npr. proizvođači različitih proizvoda nude garancije i servisiranje u garantnom periodu za svoj proizvod, što takođe predstavlja uslugu.
Sektor usluga u razvijenim ekonomijama, zapošljava oko 80% radne snage i doprinosi sa oko 3/4 društvenog bruto proizvoda cele države. Slična je uloga uslužne ekonomije i u privredama manje razvijenih zemalja, ali je njen intenzitet uticaja slabiji. Iz tih razloga se privreda razvijenih zemalja naziva „uslužnom ekonomijom“.
Stoga je važno imati u vidu da je uslužni menadžment u velikoj meri tržišno orijentisan pristup i da se često koristi umesto termina uslužni marketing. Uslužni menadžment
identifikuje načine kako da se upravlja poslovanjem u uslužnoj konkurenciji gde se nalaze usluge, što uvek predstavlja ključ uspeha na tržištu, bez obzira da li je suština ponude usluga ili proizvod.
Međutim, sposobnost i želja menadžera u pojedinim uslužnim organizacijama da odgovore na velike promene koje oblikuju ekonomiju usluga, omogućiće njihovim organizacijama ili da prežive i prosperiraju, ili da budu poražene fleksibilnijim konkurentima.
NIVOI USLUGE
Na tržištu se razmenjuju proizvodi koji uključuju fizička dobra, usluge, iskustva, događaje, ljude, mesta, nekretnine, organizacije, informacije i ideje.
Proizvod uslužnih organizacija, odnosno delatnosti može obuhvatati dva nivoa.
• Suštinu usluge, koja je ujedno i ključna korist za potrošača i
• Prateće usluge, čije sinergetsko dejstvo omogućuje kreiranje i razmenu osnovne usluge
Suština usluge Primer:U bankarskom poslovanju obavljanje usluga platnog prometa. Prateće usluge omogućuju kreiranjei razmenu osnovne usluge, a u pojedinim slučajevima pod pratećim uslugama podrazumevaju se i materijalni, odnosno fizički opipljivi proizvodi. Pojavni oblici pratećih usluga mogu da bud:
• karakteristike usluge-omogućavaju prilagođavanje osnovne usluge potrebama potrošača
• stil usluge-uslužna kompanija mora da ima stil po kome je prepoznatljiva
• uslužni paket-označava dopunske koristi koje se potrošaču nude
• uslužni brend
• uslužni ambijent
• isporuka usluge
Osim navedene podele usluga na dva nivoa usluge se mogu posmatrati u okviru koncepta potrošačke koristi:
• razvijanje koncepta usluge
– stil ili jezgro usluge-razlog zbog kog uslužna kompanija postoji
– pomoćne usluge-platne ili kreditne kartice
– podržavajuće usluge-uplata pre paid dopune preko banke
• razvijanje osnovnog uslužnog paketa-osnovnim uslužnim paketom određuje se šta potrošač dobijaod usluga
• razvijanje uvećane uslužne ponude
• upravljanje imidžom i komuniciranje
Koncept usluge,onovni uslužni paket i uvećana uslužna ponuda predstavljaju tri nivoa usluge koji formiraju potrošačku korist, odnosno predstavljaju osnovu koncepta usluge
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.