Odlomak

Čovek kao jedinka ne može sam opstati na planeti. Ta činjenica tera nas da tragamo za prijateljima. Svako od nas želi da bude socijalno prihvaćen, želi da ga neko sasluša i da sa nekim deli srećne i tužne trenutke. Druženje, sticanje novih poznanstava u 21. veku, zahvaljujući internetu, nikada nije bilo jednostavnije i brže.
Čak iako ste stidljiva i introvertna osoba, to znate samo vi, ali ne i neko sa druge strane ekrana i to je jedna od glavnih prednosti društvenih mreža. Socijalne mreže predstavljaju put do virtuelnog trga gde se, zajedno sa zabavnim radoznalim prolaznicima, možete podsetiti bivših poznanstava, posmatrajući svaku osobu koju ste ikada sreli i čijeg se imena sećate; i napokon, mogućnost da uklonite digitalnu barijeru i da se otkrijete osobama koje ni ne naslućuju da ih posmatrate, ili, pošto smo navikli na deformisanje našeg jezika putem Interneta, da ih „dodate”, to jest da tražite od njih da budete na neki način u vezi sa njima dok ste onlajn.

Društvene mreže su sajtovi na kojima možete da se predstavite, upoznate i družite sa osobama istih interesovanja i sklonosti. Postale su hit proteklih godina, posebno među mlađim korisnicima interneta. Da li zbog napretka tehnologije ili zbog degradacije procesa socijalizacije, danas se ljudi druže preko tastature. Socijalne mreže obuhvataju sve potrebe modernog čoveka; od razmene recepata, do sklapanja prijateljstava i brakova, pa sve do brze internet zarade. Bilo da skidate novu seriju ili ugovarate kupovinu novog kauča, ćaskate sa prijateljem ili učestvujete u piramidalnoj prevari i na taj način zarađujete, uopšte nemate potrebu da se maknete od kompjutera. Socijalne mreže u kombinaciji sa ostalim aspektima internet komunikacije vam omogućavaju doživljaj ispunjenog društvenog života.
Poznate društvene mreže su Facebook, MySpace, Twitter, Bebo, Friendster, Hi5, Orkut, Perfspot, Yahoo! 360, Zorpia, Netlog Amplify, Posterous…

1. FEJSBUK

Fejsbuk je najraširenija stranica za društveno umrežavanje današnjice. Fejsbuk je ispočetka zamišljen kao društvena mreža studenata univerziteta Harvard. Danas broji više od 150 miliona aktivnih korisnika. Fejsbuk stranice omogućavaju razmenu fotografija i videa sa ostalim korisnicima. Korisnici sklapaju tzv. virtualna prijateljstva i kao takvi mogu pregledavati profile svojih „prijatelja“. Fejsbuk sadrži i mnoge aplikacije koje služe za animaciju korisnika. Osnovne aplikacije su fotografije, video zapisi, grupe, događaji, tržnica, uploadovane stavke, beleške i pokloni. Osim osnovnih aplikacija postoji i mogućnost stvaranja vlastitih. Fejsbuk je razvio i mogućnost pristupa stranicama putem mobilnih telefona.

.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 18 stranica
  • Primenjena Marketing istraživanja prof. Jovanka Vukmirović
  • Školska godina: prof. Jovanka Vukmirović
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija, Marketing/PR
  • Srbija,  Beograd,  Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari