Tajne liderstva
Objavio aventurin 23. oktobar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Nemanjaplavi 01. oktobar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Razvoj savremenog društva, praćen promenama koje je sa sobom donela industrijska revolucija sa novim tehnologijama, naučnim otkrićima, inovacijama, promenama u prirodnom okruženju, promenama koje su obuhvatile sve oblasti društvenog života, neminovno je uticao i na oblikovanje nove organizacije koja se svim tim društvenim promenama morala prilagoditi, i to ne samo u organizacijskom i funkcionalnom smislu nego i u etičkom. U okviru novih civilizacijskih promena, sudarima i dodirima kulture, sukoba interesa dolazi do opšteg pada moralnih vrednosti i standarda, pa se počinju pokretati i neizbežna pitanja o moralnosti i etici u poslovanju. Zato su se sredinom, a posebno poslednjih decenija prošlog veka, ubrzano tražili odgovori na nagomilane probleme u ovoj oblasti i počela se osmišljavati neka nova poslovna etika.
Vremenom etika postaje sastavni deo poslovnog ponašanja, a poslovna etika kao disciplina se razvijala prvenstveno usmeravajući pojedinca na moralni odnos prema drugima a onda i primenjujući osnovne norme na praktično poslovno ponašanje.
Brojna shvatanja koja pod pojmom poslovne etike podrazumevaju i razne elemente moralnosti u poslovanju, od velikog su značaja za predmetno određenje tog pojma kao posebne naučne discipline. Elementi koji ulaze u sastav poslovne etike su društvena i lična odgovornost, odlučivanje, kultura, poslovna komunikacija, posebno odnosi sa javnošću, i norme poslovnog ponašanja. Od značaja za definisanje poslovne etike je i ukupna etička misao koja se zasniva na određenju osnovnih principa moralnosti, na odnosu čoveka i čoveka ali i odnosu čoveka i društva.
Poslovna etika se kao posebna naučna disciplina može definisati kao skup moralnih normi o ponašanju prema socio-kulturnoj i poslovnoj sredini, prema drugim ljudima sa kojima se stupa u poslovni kontakt i prema odlučivanju, dužnostima, obavezama, pravima, odgovornostima u svim sferama i aspektima poslovanja.
POJAM I PREDMET POSLOVNE ETIKE
Etika se odnosi na principe dobrog i lošeg ponašanja, moralnog i nemoralnog, dakle prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja. Organizacije sa najvišim etičkim standardima su najprofitabilnije u svojim granama. Posebno u uslovima gde je razvijena informaciona tehnologija, telekomunikacije i slično.
Pod poslovnom etikom se podrazumeva:
Objavio aventurin 23. oktobar 2024.
Objavio error12 16. oktobar 2024.
Objavio error12 16. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Objavio aventurin 23. oktobar 2024.
Objavio Andjelija2121 23. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.