Odlomak

Uvod

Nastanak morala vezan je za istorijski period u kome dolazi do razvitka društvene svesti čoveka. Moral je svoju osnovu našao u ranim društvenim odnosima, religiji, običajima, kao i tadašnjim shvatanjima čoveka i njegove egzistencije. U okviru tih odnosa razvile su se određene norme ponašanja koje su determinisale i prožimale celokupan društveni sistem. U skladu sa ovim, vrednovani su ljudski postupci. Oni koji su se uklapali u društvene kalupe, bili su prihvaćeni od strane većine. Pojedinci koji nisu poštovali društvene standarde, bivali su okarekterisani kao nepoželjni ili loši.
Moral je skup pravila o ponašanju i međusobnim odnosima ljudi koja je izgradila i usvojila neka društvena zajednica. Moral nas najčešće asocira na čestitost i poštenje ali i na kvalitet ljudskog delovanja.
Na moral se gleda kao na svest o dužnostima, kao na spremnost za vršenje nekih zadataka, kao na disciplinu, samopouzdanje, hrabrost.
Tokom svoje evolucije čovek je najpre živeo u malim grupama gde je bilo potrebno uskladiti svoje potrebe sa potrebama drugih. Na osnovu iznalaženja rešenja za to, formirana su pravila ljudskog ponašanja i nastala je filozofska disciplina etika.
Pod poslovnom etikom se podrazumevaju principi i pravila ponašanja zasnovana na opštoj i poslovnoj kulturi, koji dominiraju u interpersonalnoj komunikaciji. To je poslovna komunikacija koja je nastala iz odnosa poslovne kulture i etike u poslovanju..
Dakle, predmet poslovne etike je skup moralnih pravila ponašanja u svim poslovnim aktivnostima usmerenim ka uspešnom i profitabilnom biznisu. Norme su utemeljene na vrednostima koje se zasnivaju na osnovnim etičkim principima, njihov sadržaj se izražava sudovima o dobrom  i  lošem, uspešnom i neuspešnom  poslovnom ponašanju..

U okviru predstojećeg seminarskog rada akcenat je na poslovnom moralu i poslovnoj etici. Poslovni moral je veoma obuhvatan i kompleksan fenomen, jer u njegov sastav ulaze ili se podrazumevaju različite pojave. Njegov osnovni sadržaj i smisao vezani su vezani za uzročne odnose  rada i morala, ali i za posledice po ličnost učesnika u procesu rada, kome je rad egzistencijalni uslov života, a moral čvrsta veza između društva i integriteta njegove ličnosti.  Njegovo značenje upućuje na višeslojnost moralne prirode koja ga karakteriše.

U prvom delu seminarskog rada upoznajemo se sa pojmom  morala, njegovom poreklu kao i o moralnim običajima i moralnom  pravu. Takođe govorimo o osnovnim karakteristikama morala i elementima procesa primene morala. ( moralna norma, moralni čin, moralni prekršaj, moralna sankcija, moralni sud, moralna situacija, moralni subjekti i moralna dužnost.)
Sledeći deo rada govori o radnom moralu, kao i o faktorima koji pozitivno i faktorima koji  negativno utiču na radni moral. Takođe govorimo o samom osnosu  između morala i radnog morala.
Isto tako drugi deo rada govori o motivaciji za rad i radni moral, upoznajemo se sa osnovnim teorijama motivacije. Akcenat je i na normama radnog morala.
Treći i poslednji deo rada posvećen je poslovnoj etici, nastanku i razvoju pojma moslovne etike kao i o poslovnom moralu kao delu poslovne etike.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Filozofija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari