Odlomak

Kod većine inženjerskih projekata iskopi i nasipi su dio svakodnevnice i gotovo je nemoguće zamisliti gradnju saobraćajnica, na primjer, gdje odvoz i dovoz masa ne predstavljaju jednu od najskupljih komponenata objekta. Upravo je zbog toga od izuzetne važnosti odrediti kubaturu masa. Već kod samog projektiranja saobraćajnica nastoje se smanjiti troškovi gradnje izjednačavajući količinu iskopa i nasipa. Za to danas postoje sofisticirani kompjuterski programi koji optimiraju projekt iterativnim postupkom izjednačenja masa, naravno, teren projekta mora biti u digitalnoj formi. (K. Frankić, Inženjerska geodezija, str. 143)

Računanje masa dijeli se na dva tipa projekata. Kod prvog tipa projekt zauzima površinu, katkad veću, a katkad manju, koja je kvadratnog ili okruglog oblika. Takve projekte nazivamo prostornim projektima, poput tvorničkih postrojenja, urbanističnih naselja, sportskih objekata, … Kod drugog tipa projekt ima izduženu formu i nazivamo ga izduženim projektom, poput saobraćajnica, kanala, ili sličnih objekata. Utvrđivanje korektnih volumena u izgradnji važna je stavka i nastoje se dobiti količine masa sa zahtjevanom tačnošću, koja ovisi o tačnosti mjerenja pozicija i visina pojedinih tačaka, gustoći mjerenih tačaka i profila i o korektnosti matematičkog modela. Svaki od tih elemenata utječe na kvalitetu volumena. (K. Frankić, Inženjerska geodezija, 2011., str. 143)

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 16 stranica
  • Inženjerska geodezija -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Geodezija
  • Bosna i Hercegovina,  Sarajevo,  UNIVERZITET U SARAJEVU Građevinski fakultet  

Više u Geodezija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari