Odlomak

Nastava se kao delatnost razlikuje od ostalih ljudskih aktivnosti i po specifičnim metodama rada. „Nastavne metode se uopšte definišu kao putevi ili načini zajedničkog rada nastavnika i učenika u nastavnom procesu pomoću kojih učenici stiču nova znanja i razvijaju psihofizičke sposobnosti“.

Reč metoda grčkog je porekla (methodos) i izvorno znači put, način izlaganja, smišljen i planski postupak. Pod metodom se podrazumeva način i postupci koji se
primenjuju da bi se ostvario neki cilj.

U nauci, metoda predstavlja put utvrđivanja naučne istine. Izbor metoda zavisi od svojstva neke aktivnosti i cilja koji se želi ostvariti. Često se zbog pogrešnog metodološkog postupka cilj nikako ne ostvari. Da bi nastavnik u nastavnoj situaciji ostvario postavljene ciljeve i zadatke on mora primeniti odgovarajuće metode. Nastavnik mora imati teoretska saznanja i iskustvo da izabere najprikladnije nastavne metode i da ih primeni.

Postoje brojni oblici nastavnih metoda što predstavlja veliko bogatstvo metodičkih načina rada. Zadatak nastavnika je da u nastavnom radu primenjuje sve metode, da jedne ne precenjuje, a druge ne podcenjuje. Celovitost metodičkih postupaka odnosi se na međusobno povezivanje nastavnih metoda u toku nastavnog procesa. To povezivanje može biti simultano (istovremena primena više nastavnih metoda) i sukcesivno kad se nastavne metode primenjuju jedna posle druge.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari