Odlomak

Svedoci smo svakodnevnih napredovanja čovečanstva u mnogim oblastima savremenog društva, gde su znanje, ideje i informacije osnovni uslov daljeg uspešnog razvoja. Danas se sve više teži modernizaciji i unapređenju obrazovanja, budući da tradicionalna nastava, po mišljenju mnogih istraživača ima niz nedostataka. Tradicionalno koncipirana nastva izložena je kritikama, tim pre što se smatra da učenicima nudi površna znanja sa gomilom činjenica koje često ne mogu da se upotrebe u novim situacijama. Posledice ovakve nastave su slabljenje motivacije za učenje, površnost, kratkotrajnost usvojenih znanja. Kako je motivisanost učenika veoma bitan faktor uspešnosti u učenju, mora joj se posvetiti posebna pažnja.
Savremena nastavna sredstva danas nalaze veliku primenu u nastavi i učenju, u cilju povećanja motivacije kod učenika. Motivacija se može identifikovati u različitim elementima nastavnog procesa, kako u pojedincu koji uči, tako i u užoj i široj okolini koja direktno ili indirektno utiče na sam proces učenja. Na pojedinim nivoima obrazovanja motivaciju učenika za sam obrazovni proces je veoma teško održati, što se posebno odnosi na decu u pubertetu i adolescenciji, kada njihovi razvojni problemi usmeravaju aktivnosti na druge sadržaje koji su izvan nastave.
Upravo je u ovom radu sprovedeno istraživanje takve starosne grupe učenika.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari