Odlomak

Prilikom razvoja softvera redovno rešavamo probleme veoma različite prirode. Izrada jednog tipičnog informacionog sistema podrazumeva projektovanje baze podataka, podsistema za komunikaciju sa bazom, zasebnog dela koji sadrži aplikacionu logiku i napokon projektovanje korisničkog interfejsa.
Za izradu nekih podsistema, dobra rešenja su pronađena i implementirana u vidu raznih alata, programskih biblioteka i okvira. Tako je moguće nabaviti softver za objektno-relaciono preslikavanje (kao što je Hibernate), za upravljanje životnim ciklusom domenskih objekata (kao što je Spring), kao i za obavljanje mnogih drugih poslova unutar informacionog sistema.
Nažalost, bar kada su Java tehnologije u pitanju, razvoj korisničkog interfejsa je slabo podržan, a mali broj veoma kvalitetnih alata i okvira za pravljenje korisničkog interfejsa najčešće je usko vezan za izvršnu platformu. Primera radi, Tapestry okvir je namenjen samo za web korisnički interfejs, a većina alata generiše kôd samo za Swing paket.
Posledica toga je apsurdna činjenica da je vreme koje programeri troše na razvoj korisničkog interfejsa nesrazmerno veliko u odnosu na vreme potrošeno na rešavanje daleko bitnijih pitanja tokom razvoja softverskog sistema. Smatramo da dalji razvoj softverskog inženjerstva kao teorijske i praktične oblasti računarstva nije moguć bez adekvatnog rešenja dosadašnjih problema prilikom projektovanja korisničkog interfejsa.
U ovom radu su ti problemi detaljno objašnjeni i prezentovano je naše rešenje u vidu softverskog sistema koji generiše korisnički interfejs korišćenjem XML (eXtensible Markup Language) i CSS (Cascading Style Sheets) tehnologije. Model zasnovan na ovim tehnologijama omogućava upotrebu pogodnije sintakse za projektovanje korisničkog interfejsa, lakše održavanje tokom vremena i nezavisnost korisničkog interfejsa od konkretnih platformi kao što su operativni sistemi, programske biblioteke i okviri.
Softversko rešenje se sastoji od platformski nezavisne specifikacije korisničkog interfejsa zasnovane na XML-u i CSS-u (Simple View), i generatora Swing korisničkog interfejsa (SwingGuiBuilder).

Rad se sastoji od šest poglavlja i dva dodatka:
U prvom poglavlju je dat uvod u kome su definisani predmet i cilj rada.
U drugom poglavlju je definisan pojam korisničkog interfejsa, prikazan istorijat njegovog razvoja i objašnjena je WIMP paradigma na kojoj se zasniva većina grafičkih korisničkih interfejsa.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari