Odlomak

UVOD

Pojava Interneta i ubrzan razvoj informaciono-komunikacione tehnologije (ICT) doneo je velike promene u svim sferama ljudskog života, menjajući navike, stil života, kao i poslovno okruženje ljudi. Međutim, javlja se neravnomernost korišćenja ICT, odnosno društveno i ekonomsko zaostajanje određenih zemalja sveta u odnosu na razvijene zemlje. Postavlja se pitanje, koliko je zaostajanje Srbije, kao zemlje u tranziciji, za ostalim zemljama sveta ?
Sve veći globalni rast ICT sektora i Internet ekonomije, uticao je na pojavu novog koncepta uprave koji se naziva elektronska uprava. Ovaj koncept je baziran na primeni računarske tehnologije, softvera, mobilnih telefona, Interneta i ostale ICT. Primena ICT omogućava da javna administracija i agencije iz vladinog sektora poboljsaju svoju efikasnost u distribuciji javnih usluga i servisa. Zahvaljujući primeni ICT, vlade zemalja ostvaruju modernu, brzu interaktivnu komunikaciju sa civilnim društvom, privredom i zaposlenima.
U stvari, reč je o novom načinu upravljanja, kojim državna uprava svoje poslovanje orijentiše ka potrebama građana i privrede, a sve to uz pomoć savremenih informacionih i komunikacionih tehnologija. E-uprava, najjednostavnije rečeno, znači dostupnost servisa i usluga državne uprave elektronskim putem.
Elektronska uprava (eng.Electronic Government) – (E-G) predstavlja  upotrebu informacione tehnologije, radi omogućavanja pristupa vladinim informacijama i isporukama javnih usluga građanima i poslovnim sistemima (Knežević, 2011).
Usluge elektronske uprave u Srbiji su na veoma niskom nivou, pitamo se zašto je to tako. Da li je problem u tome što vlada ne ulaže dovoljno u razvoj ICT-a ili je problem ipak ljudska nepismenost u pogledu korišćenja Interneta ? Predpostavljamo da jedan od problema može biti i to da je Internet u Srbiji skup, i da zbog toga mnogi ne mogu da ga priušte, što povlači niz novih problema za sobom.
Tehnološke inovacije koje su nastale početkom XX veka drastično su promenile komunikaciju i načine širenja informacija. Ljudi sve češće koriste različite vidove informaciono komunikacione tehnologije, kako na poslu, tako i kod kuće. Transformacija svetske ekonomije bitno je uticala na sve sfere društvenog i poslovnog života ljudi.
Za ekonomiju novog doba karakteristično je korišćenje digitalnih mreža i komunikacione infrastrukture preko kojih ljudi i organizacije međusobno komuniciraju, posluju, sarađuju i traže informacije.
Digitalna ekonomija je ekonomija bazirana na digitalnoj tehnologiji, uključujući digitalne komunikacione mreže (Internet, intraneti, ekstraneti i VAN), računare, softver i drugu informacionu komunikacionu tehnologiju (Knežević, 2011).
Tehnološke inovacije i digitalizacija nameću pitanje, da li razvoj ICT-a i sve veća primena računara može zameniti ljudski rad i tako uticati  na pojavu veće nezaposlenosti?
ICT (eng. Information and Communication Technology) predstavlja pojam informaciono komunikacione tehnologije koji se odnosi na softverske aplikacije, računarski hardver i elektronske mreže koje se koriste radi kreiranja sistema za obavljanje elektronskog biznisa.
Na konkretnom primeru, pokazaćemo koliki je digitalni jaz izmedju Južne Koreje, kao zemlje koju smo odabrali, i Srbije, kao i uslove i nivoe e-uprave u opštini Zvezdara.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari