Odlomak

1. Sta je to IS?

IS predstavlja se kao proces prikupljanja, obrade, skladistenja I distribucije odnosno koriscenja informacija, usmjeren ka kvalitetnom upravljanju nekim poslom odnosno preduzecem.

2. Koji su njegovi elementi?

Ljudski resursi, hardverski resursi, softverski resursi, resursi podataka, resursi racunarskih mreza

3. Struktura IS-a:

Hardware, software, orgware, lifeware, database, netware

4. Aktivnosti IS-a?

Prikupljanje podataka, obrada podataka, skladistenje i distribucija podataka

5. Kako IS utice na organizaciju?

Imamo 2 tipa uticaja. Na jednoj strani ekonomske uticaje, a na drugoj strani bihevioristicke, pa samim tim postoje ekonomske I bihevioristicke teorije. Ekonomske teorije nam pokazuju koliko nam je u ekonomskom smislu isplativo da razvijamo taj IS, da li smo pobijedili konkurenciju, da li smo privukli korisnike, da li smo osvojili neko trziste.. Bihevioristicke teorije pokazuju nam u psiho socijalnom aspektu kako je IS uticao na nasu organizaciju.

6. Kako organizacija utice na IS?

Organizacija ima veoma znacajan uticaj na IS prevashodno preko odluka koje donose menadzment i zaposleni, a ticu se razvoja i implementacije novih inf. tehnologija i u tom kontekstu razvoja, primjene i funkcionisanja IS-a. 4 vazna pitanja iz ovog domena su: kako organizacija koristi IS, ko ima presudnu ulogu u inovaciji i razvoju IS-a, ko radi sa IS i zasto organizacija prihvata IS. Kako organizacija koristi IS predstavlja nacin na koji organizacija koristi IS i u skladu sa tokovima informacija, tehnike i vremenom u kojem posluje. Presudnu ulogu u inovaciji i razvoja IS-a ima menadzment organizacije koji odlucuje o strategiji razvoja IS, zajedno sa tehnickim osobljem. Kadar koji radi sa IS vezan je za posebne organizacione jedinice-odjeljenja IS-a koji cine profesionalci, sistem analiticari, projektanti i dr. Razlozi za prihvatanje IS-a jeste sto veca efikasnost, usteda novca, radne snage i drugih resursa, kao i buducih dugorocnih rezultata koje ukljucuju promjene iz okruzenja, akcije konkurenata i sl.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari