Odlomak

U savremenim uslovima privređivanja, gde je dejstvo zakona vrednosti na tržišturelativnoslobodno, veoma je važno odabrati pravu poslovnu orijentaciju. Svejevećibroj preduzećakojanemoguuspešnoprodavatisvojeproizvode. Sa svevećompodelom radau međunarodnim razmerama, širi se tržište, jača konkurencija i sve više se polaže na noveproizvode, koji postaju podloga ne samo opstanka, već i stabilnosti razvoja preduzeća.
Upravoizovihrazloga, prebacivanjeakcentaposlovanjasaproizvedenogfizičkog obima proizvodnje na realizovanu proizvodnju, veoma je važna etapa u razvoju preduzeća u sadašnjosti. To se dešava iz razlogajerpozadovoljenjujednogosnovnogfondapotreba, potrošaĉipočinju datraženesamoviše, negoiboljeproizvode.Takosetokomvremenajavljapotrebadapreduzeća pružajusvojim potrošačimanovei boljeproizvode koji će, uvažavajućinjihovesklonosti,kvalitetnijepodmiritinjihovepotrebe. Višesenesmepostavljatipitanjedalijeilinijemogućeproizvestinekiproizvod, već dalijemogućeobezbeditiprodajuproizvodauzodgovarajućuefikasnost. Prema tome tržišno poslovna orijentacija preduzeća je neophodnau savremenim uslovima.
Marketinškakoncepcijaupravljanjajesteistraživanjeinastojanjekakopreduzećenajboljedaprilagodi (upotrebi) sopstveneresurseiciljevesvogposlovanjaradi što povoljnijegiskorišćavanjapostojećih ibudućihposlovnihprilika.
Kod marketing koncepcije upravljanja treba poći od punog zadovoljenja potreba potrošača. Prema tome proizvode ir esurse preduzeća treba definisati premaonome što potrošač traži. Ova karakteristika kod marketing koncepcije upravljanja, kao polazna osnova, predstavlja ujedno i njen glavni oslonac.
Preduzeća bi trebala, ako su prihvatila marketinški princip poslovanja, da integrišusve elemente i aktivnosti preko marketinga u jedan celovit sistem.Potrošaĉi ne kupujusamo fizički proizvod, nego i nematerijalne usluge, servis, instruktivnu pomoć ueksploataciji i tome slično. Zbog toga preduzeća nisu, niti mogubiti, pogotovo u današnjimuslovima, isključivo proizvođači proizvoda. U sadašnjim uslovima poslovanja preduzeća treba da postoje da bi zadovoljila potrebe potrošača.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari