Odlomak

ПИСАНА ПРИПРЕМА ЗА ИЗВОЂЕЊЕ НАСТАВНОГ ЧАСА

Школа: ОШ „Бошко Буха“
Датум: 04. 05. 2023.
Разред: 7. и 8.
Васпита област Здравствено васпитање
Васпитна једница Животне намирнице
Облик рада: Фронтални облик рада, индивидулани облик рада
Васпитно – образовне методе Метода похвале и подстицаја, метода усменог излагања, метода практичног рада
Васпитно – образовна средства Папирни тањири, сличице са намирницама, листе за куповину, дипломе за ученике
Васпитно – образовни циљ Унапређивање знања о различитим врстама намирница

Развијање знања о уравнотеженој исхрани

Развијање вештине планирања и организације оброка

Развијање свести о важности здраве исхране

Унапређивање мотивације за куповину здравих намирница

Васпитно – образовни детаљ Развијање знања о прављењу балансираног оброка
Место одржавања часа: Учионица
Студент Јессица Јеан Киш 2020/0066

 

Артикулација часа
Уводни део часа: „Добар дан децо, управо сам дошла из продавнице. Ишла сам да купим све што ће ми бити потребно за припрему вечере! Вечерас ћу да правим поховано месо са салатом и кромпиром.. Шта ви волите да једете за вечеру? Н. ми одоговара „ Ја волим да једем пљескавицу!“ „Јел тако? Да ли мислиш да је пљескавица здрава храна?“ „Да! Али само ако ставиш парадајз унутра, али ако ставиш мајонез онда није“ „Одлично, оброк мора да буде балансиран како би био здрав, не сме да буде поно масан и мора да има неко воће или поврће!““Хајде ми сада реците, да ли ви волите да идете у куповину намирница“ Т каже „Да, ја кад идем са мамом у куповину увек ми купи чоколаду.“ „А да ли мама купи неко воће или поврче, или неко месо, или само купује чоколаде?“ Т каже „Купи али ја то не волим да једем“ „Да ли мислиш да је здраво ако само једемо чоколаду?“ „Не!“ „Тако је није уопште здраво ако једемо само чоколаду, морамо да имамо разноврсне намирнице у исхрани како би се хранили здраво. Али по неки пут је у реду да поједемо 1 коцкицу чоколаде, само је битно да не једемо превише иначе ће да нам се покваре зуби!“ „Да ли може неко да ми каже које све врсте намирница постоје?“ А. се јавља „Постоји месо, воће и поврће, хлеб“ „Тако је све си добро рекла, само што хлеб припада угљеним хидратима, да ли је неко некад чуо за угљене хидрате“ Уколико сви ћуте настављам са објашњењем „У угњене хидрате спада све што је направљено од брашна, значи хлеб, кифле, пецива, макароне. Све су то угљени хидрати. Битно је да знамо да не требамо јести никада превише једне врсте намирница зато што то није здраво и онда наша исхрана није балансирана. Свака врста намирница нам доноси различите витамине и битно је да једемо све по мало како би наше тело добило те витамине“
Главни део часа: „Одлично, сада ћу ја сваком од вас да поделим листу за куповину. А овде на мом столу ћу направити једну малу продавницу. Поређаћу сличице разних намирница а ваш задатак ће бити да добро погледате вашу листу за куповину и онда један по један да долазите и купујете оно што вам треба. А касније када то завршимо свако од вас ће добити један папирни тањир и онда ћете од ваших намирница да покушате да направите један здрав балансиран оброк. Али пазите шта смо рекли, није добро да једемо превише слаткиша!“ Након овога ја стајем иза катедре док они један по један долазе и узимају намирнице са своје листе, ученицима који не знају да читају дала сам листе са истим сликама као што се налазе на мојој катедри, док ученци који умеју да читају добили су написане речи намирница. Подстичем и помажем ученицима уколико им је то потребно. Како ко заврши са куповином својих намирница одлази назад на своје место и чека да остали заврше. „Одлично сада када смо сви завршили нашу куповину, сада ћемо да правимо оброк!“ Узимам папирне тањире и сваком поделим један. Циљ ове активности је да науче да на тањиру не сме да буде само једна врста хране већ мора да постоје различите врсте како би наша исхрана била балансирана. Објашњавам им да је њихов избор шта ће ставити на свој тањир али да се сете онога о чему смо причали, да не смемо да једемо само једну врсту намирница. Објашњавам им да они ученици са најбоље састављеним оброцима на крају часа добиће награду како би их мотивисала. Док они састављају своје оброке, идем од ученика до ученика и надгледам шта раде, уколико је некоме потреба помоћ помажем али иначе се не мешам у њихов избор намрница за оброк. Када су сви завршили са својим тањирима редом их прозивам и проверавам шта имају на својим тањирима. Долазим до Т. И кажем „Т. На твом тањиру се налазе само макароне и слаткиши, да ли мислиш да је тај оброк здрав?“ Т одговара да зна да није али да он не воли да једе поврће и да зато није ставио ништа од тога „Добро, али уколико не једеш поврће и воће, такође и месо твоје тело неће добити довољно витамина и нећес се осећати добро. Нећеш имато толико енергије као твоји другари који једу све врсте намирница. Знате ли да постоје различити начини да се спреми поврће, можете да га лувате, да га печете а неко можете да једете и без кувања, такође постоји много зачина које ће поврће учинити много укуснијим него иначе. Потрудите се да пронађете начин на који можете да спремите оброк да би вам се допао“ Након тога одлазим до Н. његов тањир је напуњен поврћем, месом и угљеним хидратима. Показујем његов тањир и говорим „Одлично Н. овако треба да изгледа један наш оброк. Правилно си распоредио намирнице тако да си направио балансиран оброк.“ Након тога одлазим до осталих ученика Проверавам њихове тањире. Када су сви проверени, ученици са најбоље структурисаним оброком добијају диплому за здраво направљен оброк.
Завршни део часа: У завршном делу часа их похваљујем, говорим им да су били одлични и да се видимо следећег часа.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 13 stranica
  • Priroda i drustvo /
  • Školska godina: 2024
  • Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju  

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari