Odlomak

Internet marketing

Dvadeseti vek je obeležila pojava računara i razvoj informacione tehnologije. Devedesetih godina ovoga veka došlo je do povezivanja različitih računarskih mreža u jednu ogromnu mrežu, Internet.

Preduzimljivi poslovni ljudi odmah su iskoristili priliku da na što bolji način pristupe reklamiranju svojih proizvoda i usluga na Internetu.

Reklama na Internetu predstavlja neizostavnu činjenicu u budućnosti svakog uspešnog poslovnog subjekta, i samo oni koji budu spremni, brzi i fleksibilni da prihvate ovaj medij mogu računati na uspeh.

Zbog barijera koje se ruše korišćenjem elektronskog tržišta, kao i veoma brzog prenošenja informacija širom sveta, izuzetno je olakšan nastup na inostranim tržištima i uspostavljanje poslovnih kontakata.

Internet kao svetska mreža, omogućava potencijalnim potrošačima da stvore mnogo realniju sliku o stvarnoj vrednosti konkretnog proizvoda i njegovim prednostima, što ranije kod dominacije jednosmernih medija nije bilo moguće.

Zbog toga je ovaj medij i dobra osnova za uspostavljanje mnogo bližih odnosa između prodavca i potrošača, zasnovanih na poverenju, nego što je to ranije bio slučaj.

Kompanije sve više tragaju za načinom kako da se stvori što veća masa lojalnih potrošača, koji će se uvek nanovo vraćati i jedini način da opstanu jeste da ugrade lični pristup u svoju on-line taktiku.

Internet je dobar zato što:

  • Pruža šansu malim da postanu veliki
  • Posebno vrednuje kreativnost i inovativnost
  • Na njemu se “lako” zaradi ali i izgubi novac
  • Dalji napredak čovečenstva je isprepleten sa razvojem i primenom internet tehnologija
  • Internet predstavlja značajno koheziono sredstvo za približavanje i povezivanje različitih industrija

Sve veći napredak Interneta dovodi i do sve većeg i šireg značenja reči marketing. Internet je otvorio čitav novi svet, sa potpuno novim marketing tehnologijama i tehnikama. Napredak Interneta je uslovio i pojavu novih nauka, od kojih je za marketing svakako najznačajniji internet marketing.

Internet je stvorio virtualno i globalno tržište oslobođeno granica vremena i prostora. Doprineo je i promeni forme marketinga, od tradicionalnog (masovnog) sa “prosečnim potrošačem” i njemu prilagođenim instrumentima marketinga u marketing miks, u pravcu individualiziranog, ciljnog (one to one) marketinga. Nova forma marketinga usmerena je na individualiziranog internet kupaca putem neposredne interakcije. Marketing komuniciranje se adaprita promenama diktiranim iz okruženja i zahtevima novog segmenta internet kupaca. Umesto masovnog marketinga na internetu nastaje marketing mase individua, a oglašavanje se transformiše u izbor informacija.

Internet marketing u savremenom poslovanju postaje imperativ.Jednostavnije rečeno predstavljanje firme na internetu je nezaustavljiv trend.Čak i ukoliko se ima neki tradicionalistički posao, mogu se izgubiti potencijalne mušterije jer firma nije prisutna na svetskoj mreži.

U poslednje veme je postalo uobičajeno da ljudi traže proizvode na internetu. Ukoliko firma nema web sajt kupci će izabrati onu kompaniju koja ima isti.

Reklamiranje na internetu ne predstavlja neki veliki trošak. Reklama u žutim stranama ili novinama zna da bude dosta skuplja.Ukoliko se preduzeće upiše u neki poslovni direktorijum na internetu to će uglavnom biti besplatno.

Korist od ovakve promocije može biti u tome što će svaka potencijalna mušterija biti u prilici da sazna sve o uslugama ili proizvodima firme i bez toga da zove telefonom.

Uz malo ulaganja u internet marketing mogu se ostvariti odlični rezultati. Internet marketing je važan deo odnosa sa klijentima. On povezuje kreativne i tehničke aspekte interneta, uključujući dizajn, razvoj, reklamiranje i prodaju preko interneta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari