1.Identifikujete stilove upravljanja u svremenom trzisnom okreuzenju

Ukoliko zelimo da stvorimo preduzece koje je vitalno I sposobno da opstane u trzisnom okreuzenju, neophodno je kreativno razaranje postojece poslovne politike, I organizacije.
Kada je rec o suceljavanju sa novim preduzecem neophodno je uzeti sledece cinjenice I to:

  • Savremneono preduzece ima vrlo mocan centalni organ upravljanja cija se moc bazira na kapitalu ili na znanju, mada je pozeljno da se steknu oba uslova, simultano.
  • Druga cinjenica je da diversifikacija i internacionalizacija poslovanja cine organizacionu strukturu savremeog preduzeca vrlo slozenom.

Ono sto je bitno napomenuti je da stilovi tj kljucne komponente upravljanja su, strategija, kultura I rukovodjenje.

 

 

2. Identifikujte tri faze u razvoju kriza bitne za upravljanje preduecem u krizi
Potoje nekoliko stadijuma u razvoju krize cije je identifikovanje bitno za upravljanje preduzecem u krizi.

  • Prva faza odnosi se na stanje u kojem nismo, jos uvek, svesni postojanja krize,
  • Druga faza odnosi se na to da nam je poznato da kriza postoji, ali nismo spremni da priznamo tu cinjenicu, i
  • Treca faza, svesni smo krize, ali je zelimo prikriti od od okruzenja I od samog preduzeca.

 

 

 

3. Definisite novo preduzece.

Novo preduzece se moze definisati kao dobitno orijentisana organizacija, potpuni trzisni subject, ali I trzisni objekt, tj specificna roba koja ima vrednost I cenu I mora biti otvoren sistem.
To pre svega podrazumeva otvorenost preduzeca za promene organizacione structure I statusa, sto je sasvim izvesno jako bitna predpostavka uspeha, cesto znacajan osnov rasta, a vrlo cesto I uslov opstanka preduzeca.

 

 

 

4. Navedite osnovne karakteristike postojece poslovne filozofije koja danas otezavaju prihvatanje nove poslovne realnosti.

Karakteristike postojece poslovne filozofije su: Volontaristicko uredjivanje uslova privredjivanja od strane drustveno politickih zajednica

  • Dugogodisnja dominacija filozofije izbegavanja obucavanja
  • Kordiniranje i kontrola radnika
  • Nagomilan mentalitet oportunizma i ziheraskog ponasanja u nasoj privredi
  • Donosenje odlula skoro iskljucivo na osnvu intuicije
  • Ignorantski odnos prema menadzmentiu i sl.