Ispitna pitanja i odgovori finansijsko računovodstvo
1.Identifikujete stilove upravljanja u svremenom trzisnom okreuzenju
Ukoliko zelimo da stvorimo preduzece koje je vitalno I sposobno da opstane u trzisnom okreuzenju, neophodno je kreativno razaranje postojece poslovne politike, I organizacije.
Kada je rec o suceljavanju sa novim preduzecem neophodno je uzeti sledece cinjenice I to:
- Savremneono preduzece ima vrlo mocan centalni organ upravljanja cija se moc bazira na kapitalu ili na znanju, mada je pozeljno da se steknu oba uslova, simultano.
- Druga cinjenica je da diversifikacija i internacionalizacija poslovanja cine organizacionu strukturu savremeog preduzeca vrlo slozenom.
Ono sto je bitno napomenuti je da stilovi tj kljucne komponente upravljanja su, strategija, kultura I rukovodjenje.
2. Identifikujte tri faze u razvoju kriza bitne za upravljanje preduecem u krizi
Potoje nekoliko stadijuma u razvoju krize cije je identifikovanje bitno za upravljanje preduzecem u krizi.
- Prva faza odnosi se na stanje u kojem nismo, jos uvek, svesni postojanja krize,
- Druga faza odnosi se na to da nam je poznato da kriza postoji, ali nismo spremni da priznamo tu cinjenicu, i
- Treca faza, svesni smo krize, ali je zelimo prikriti od od okruzenja I od samog preduzeca.
3. Definisite novo preduzece.
Novo preduzece se moze definisati kao dobitno orijentisana organizacija, potpuni trzisni subject, ali I trzisni objekt, tj specificna roba koja ima vrednost I cenu I mora biti otvoren sistem.
To pre svega podrazumeva otvorenost preduzeca za promene organizacione structure I statusa, sto je sasvim izvesno jako bitna predpostavka uspeha, cesto znacajan osnov rasta, a vrlo cesto I uslov opstanka preduzeca.
4. Navedite osnovne karakteristike postojece poslovne filozofije koja danas otezavaju prihvatanje nove poslovne realnosti.
Karakteristike postojece poslovne filozofije su: Volontaristicko uredjivanje uslova privredjivanja od strane drustveno politickih zajednica
- Dugogodisnja dominacija filozofije izbegavanja obucavanja
- Kordiniranje i kontrola radnika
- Nagomilan mentalitet oportunizma i ziheraskog ponasanja u nasoj privredi
- Donosenje odlula skoro iskljucivo na osnvu intuicije
- Ignorantski odnos prema menadzmentiu i sl.
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica