Odlomak

Istorijat firme – organizacije

Dijamant a.d. , Zrenjanin je jedan od najvećih proizvođača ulja i biljnih masti na području Srbije. Sada posluje u okviru koncerna Agrokor. Proizvodi veliki broj prehrambenih proizvoda od ulja i biljnih masti, do kečapa, majoneza, tartar sosa. Poseduje jedne od najpoznatijih i najkvalitetnijih robnih marki u prehrambenoj industriji od kojih su neki: Ulje „Dijamant“, margarin „Dobro jutro“, ulje „Omegol“ itd.
1938.godine – Osnovano Akcionarsko društvo Fbrika ulja „Beograd“, prethodnik Dijamanta,
1939.godine– Fabrika započela sa radom,
1941. godine – Sedište fabrike preseljeno iz Beograda u Zrenjanin,
1946. godine – Fabrika postaje državno preduzeće pod nazivom Fabrika ulja „2. Oktobar“,
1957. godine – Počinje sa radom fabrika biljnih masti,
1997. godine – Dobijen setifikat JUS ISO 9002,
1999. godine – Preduzeće Žitoprodukt-Odžaci postaje proizvodni centar u sastavu Dijamanta,
2005. godine – uveden informacioni sistem SAP; Dijamant stekao međunarodni sertifikat kvaliteta ISO 9001:2000; Dijamant posluje u okviru koncerna Agrokor.
2005. godine – kompanija izlazi na Beogradsku berzu.

 

 
Proizvodni program

Proizvodni program A. D. Dijamanta, karakteriše širok asortiman, visok i kuntinuiran kvalitet, savremena ambalaža, moderan dizajn, praktičnost. Kao potvrda izuzetnog kvaliteta proizvoda, može poslužiti činjenica da danas Dijamant poseduje nekoliko brendova. Na prvom mestu je jestivo rafinisano ulje Dijamant, koje ima najveće učešće na tržištu Srbije i Crne Gore. Prvi mlečni soft margarin na ovim prostorima, prisutan već 20 godina, jeste nadaleko poznati margarin “Dobro Jutro”, koji kao i krem margarin “Dijet”, zauzima dominantno mesto na tržištu.

 

 

 

Broj zaposlenih i kvalifikaciona struktura

Dijamant zapošljava oko 940 radnika. Podmirujući povremene potrebe proizvodnje , skladištenja i transporta tokom godine se povremeno priključuje jos 150 radnika. Polovina zaposlenih su kvalifikovani radnici i radnici sa srednjom stručnom spremom. Preko 17% su visokokvalifikovani radnici sa višom stručnom spremom. 57 zaposlenih su sa fakultetskom stručnom spremom. Među stručnjacima sa najvišim obrazovanjem, je jedan magistar nauka. Za mašinsko i elektro održavanje opreme i uređaja, brine preko 170 diplomiranih mašinskih , tehnoloških i elektrotehničkih inženjera, automehaničara, bravara, električara i mehaničara.

 

 

 

OPIS UOČENIH PROBLEMA

Postojeći način rada sa osvrtom na budući problem

Istraživanje motivacijeje centralno za razumevanje zašto potrošači traže kupuju i upotrebljavaju određene vrste, marke i usluge određenih kompanija tj. proizvođača. U motivaciji se nalaze česti razlozi ponašanja potrošača. Motivisan potrošač je spreman na akciju tj. Kupovinu određenih proizvoda i usluga. To je unutrašnja snaga koja se ne može upravljati, ali verno stimulise i vodi ponašanje potrošaсa u željenom pravcu.
Ponašanje potrošača u procesu kupovine je ponašanje sa svrhom, a samim tim i svrha proističe iz toga da zadovolji određene potrebe i želje. Ponašanje potrošača menja se sa vremenom por uticajem raznih faktora, što ukazuje na potrebu stalnog istraživanja motivacije. Motivacijom se objašnjavaju različita ponašanja potrošača u procesu kupovine proizvoda i usluga. Delom i sve kompanije pomazu cenjenim potrošačima da prevaziđu cenovne barijere, zatim koriste razne tehnike unapređivanja prodaje (uzorci, prezentacije, degustacije, nagradne igre, …)

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari