Odlomak

Izdržljivost je kondiciona sposobnost organizma da rad određenog intenziteta (trenažna ili takmičarska) održava što duže vreme bez smanjenja efikasnosti. S obzirom da je izdržljivost sposobnost što dužeg obavljanja rada određenog intenziteta, a da je za rad potrebna energija, proizlazi da su energetski kapaciteti (odnosno funkcionalne sposobnosti) čoveka glavne determinante izdržljivosti.
Izdržljivost je mogućnost organizma da vrši neku radnju i ostane aktivno u dugom vremenskom razdoblju, kao i njegovu sposobnost da se odupre, izdrži, oporavi, i ima imunitet na povrede, rane, ili umor. Kada treniramo mišićnu izdržljivost, mišiće gradimo drugačije nego kada treniramo za snagu. Mišićnom izdržljivošću se grade kapilari u mišiću, koji pomažu u unosu i izbacivanju veče količine krvi tokom vežbanja. To je jedan od glavnih razloga zašto mišići postaju izdržljiviji. Povećani protok krvi pomaže unošenje hranljivih sastojaka u mišić kako bi se održao i nastavio da radi. Takođe pomaže u izbacivanju otpada iz mišića kako bi se pospešio oporavak. Trening za mišićnu snagu i izdržljivost mišića imaju različite efekte na vaše telo. Postoje različiti nivoi mišićne izdržljivosti.
U sferi dizanja tegova, mišićna izdržljivost podrazumeva izvođenje 10 do 25 ponavljanja vežbe. Ovde dolazimo do različitih metoda treninga za izdržljivost mišića. Možemo da vežbamo sa tegovima ili sa sopstvenom težinom, a opterećenje mora biti optimalno da bi mogli da izvedemo što veći broj ponavljanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Sport /
  • Školska godina: /
  • Seminarski radovi, Skripte, Sport
  • Srbija,  Subotica,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera u Subotici  

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari

Click to access the login or register cheese