Odlomak

Nastava je osnovna odrednica didaktike. To je organizovani institucionalni i izvaninstitucionalni interakcijski stvaralački napor u savladavanju propisanih sadržaja i sticanju znanja, sposobnosti i navika te osposoblјavanje učenika za dalјni permanentni rad. Cilј nastave je stvaranje kritičke, slobodne, autonomne, stvaralačke, humane, vaspitane, multikulturalne, multietičke i multikonfesionalne efikasne ličnosti, koja je otvorena za sve sadašnje i buduće progresivne promjene u sebi i društvu u kojem se nalazi.

Dijelovi tog sistema su:

  • Učenik (uči, stiče relevantno iskustvo, tj. obrazuje se i odgaja);
  • Učitelј (poučava, tj. svoju aktivnost usmjerava na optimizaciju učenja);
  • Nastavni sadržaj (predstavlјa osnovu na kojoj se temelјi učenje);
  • Objektivni uslovi (prostor i nastavna oprema, djeluju na učenje direktno i indirektno);
  • Odnosi između sudionika nastave.

Tokom nastavnog procesa učitelј odabranim načinom (metodom) izlaže učenicima nastavno gradivo i zadaje im različite zadatke. Ovu učitelјevu aktivnost najuopštenije nazivamo poučavanjem. Učitelј bira i priprema izvore nastavnih sadržaja te načine njihovog prikazivanja s namjerom da učenicima olakša razumijevanje i usvajanje predviđenog gradiva. Učenici aktivno posmatraju i izvršavaju zadatke s cilјem usvajanja programom određenih znanja, vještina i navika. Učenici uče nastavne sadržaje.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Komentari