Odlomak

Osnovno umeće u preduzetništvu jeste miksiranje (kombinovanje instrumenata marketinga sa kojima preduzetnik raspolaže. U teoriji ima nekoliko klasifikacija instrumenata (elemenata) marketinga, ali jedna je dominirajuća. To je klasifikacija američkog autoriteta za marketing Filipa Kotlera, koji je kao bazične instrumente marketinga opredelio:
– proizvod (asortiman proizvoda koji se nude kupcima),
– cenu (naknadu za isporučenu robu i/ili uslugu),
-distribuciju (način plasmana i mesto plasmana) i
– promociju (predstavljanje).
Navedena četiri instrumenta marketinga su poznata kao 4P:
PRODUCT (proizvod), PRICE (cena), PLACE (mesto) i PROMOTION (promocija).
1. Distribucija
Kotler za pojam distribucije uzima izraz marketing kanal. Milisavljević kanale prodaje i distribuciju uzima kao sinonime.
Distribucija je skup mera, aktivnosti i funkcija koje se moraju obaviti da bi proizvod (usluga) došao od početne sirovine (proizvodnje) do konzumne zrelosti (potrošnje).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari