Odlomak

1. Pojam marketinga
Marketing je društveni proces koji putem stvaranja i razmene proizvoda i vrednosti sa drugima, pojedinci i grupe dobijaju ono što im je potrebno ili što žele.

 

 

3. Mikro okruženje marketinga
Tržišni prostor smešten neposredno uz samo preduzeće. U pitanju je deo tržišta čije su karakteristike oblikovane potražnjom i zahtevima potrošača (marketing je koncepcija u kojoj je potrošač kralj), kao i proizvodima i uslugama koji se plasiraju tim potrošačima. Učesnike na tržištu mikro okruženja čine dobavljači, konkurenti, marketinški posrednici i potrošači.

 

 

4. Makro okruženje marketinga
Šire ili posredno okruženje organizacije. U pitanju su karakteristike nacionalnog i globalnog tržišta. Čine ga SLEPT + fizički faktori. Na poslovanje organizacije utiču lokalni i internacionalni faktori (a u okviru njih ekonomski, pravni, kulturološki, društveni i tehnološki).

 

 

5. SLEPT faktori
Utiču na poslovanje organizacije.
SOCIJALNI – karakterišu socijalno okruženje nacionalne ekonomije, promene u demografskom sastavu populacije; kulturološki faktori i kulturološke razlike; društvena odgovornost i etika; uticaj pokreta potrošača.
LEGISLATIVNI – Pružaju okvir i uslove za obavljanje trgovinskog poslovvanja, a među njima su: postojanje pravne i zakonske regulative u oblasti uređenja i zaštite razvoja maloprodajnog poslovanja, primena zakona, podsticanje razvoja trgovine od strane državnih institucija, podsticanje direktnih stranih investicija.
EKONOMSKI – Vezuju se za tržišna zbivanja u jednoj ekonomiji, ekonomski rast, nezaposlenost, postojanje i funkcionisanje sistema taksi i poreza, stabilnost tržišta, stopa inflacije, stabilnost valute, nabavna moć potrošača, pregovaračka moć, politika unutrašnje trgovine.
POLITIČKI – Određuju, usmeravaju, oblikuju pravila poslovanja. Niz uticaja na marketing aktivnosti: monopoli i spajanja (sprečavanje zloupotrebe dominantne pozicije na tržištu); restriktivne prakse (zabrana praksi koje narušavaju konkurencije); kodeks ponašanja (kako bi se zaštitili interesi potrošača).
TEHNOLOŠKI – Smatraju se glavnim pokretačima promena u koncipiranju i sprovođenju marketinških aktivnosti. Imaju uticaja kako na poslovanje kompanija tako i na živote ljudi, stepen tehnološkog razvoja u ekonomiji; razvoj i primena informatičkih/informacionih sistema; stepen prihvatljivih inovacija; povezivanje telekomunikacionih i informacionih sistema.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari