Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio lamija122344556676 02. april 2015. Prijavi dokument
UVOD
Odnosi s javnošću, kao što već i samo ime kazuje, bave se načinom na koji se ponašanje i stavovi pojedinaca, organizacija i vlada međusobno prepliću. Pokušaji da se utiče na javno mnjenje i da se ono oblikuje, stari su koliko i samo društvo, ali je nailazak demokratije sve promenio. Kada su građani stekli pravo glasa, a time i pravo da biraju vlade, javnom mnjenju se počela pridavati skoro dramatična važnost. Suština odnosa s javnošću je ista, bez obzira na to da li se koriste u političkoj areni, na poslovnom ili komercijalnom polju, u društvenim odnosima, u dobrotvorne svrhe ili pri prikupljanju pomoći, ili u bilo kojim drugim situacijama u kojima postoji posebna potreba za njima. Metode koje se upotrebljavaju u svim tim različitim prilikama bitno se razlikuju. Osnovna filozofija odnosa s javnošću je veoma jednostavna. Mnogi smatraju da je postavljene ciljeve lakše uspešno ostvariti uz podršku i razumevanje javnosti, nego kada je javnost suprotstavljena ili ravnodušna. Odnosi s javnošću mogu se opisati sa nekoliko ključnih reči, a te reči su ugled, percepcija, kredibilitet, poverenje, sloga i obostrano razumevanje zasnovano na istinitom i sveobuhvatnom obaveštavanju. Ovo ne predstavlja definiciju, ali ukazuje na krajnje ciljeve. Odnosi s javnošću nisu vezani samo za poslovnu politiku i komercijalu: oni su podjednako važni za upravljanje državom i politiku.
1
1. POJAM ODNOSA SA JAVNOŠĆU
Pojam odnosi s javnošću označava komunikacijsku aktivnost koja se na engleskom govornom području naziva public relations ili skraćeno PR. Smatra se da je ovaj termin najranije korićten u SAD-u, odakle se njegova upotreba proširila i na ostale zemlje. Naziv i položaj odnosa s javnošću jako se razlikuje od organizacije do organizacije. Grčki filozof, racionalist Sokrat insistira na “brižljivo definisanje reči pre nego li se počnu upotrebljavati u raspravi”. Sokrat je verovao kako će takve definicije ukloniti moguće nesporazume urazumevanju problematike. Pridržavanje Sokratovog zahteva pokazalo se velikim izazovom s kojim sesusreću brojni pisci u svojim radovima. Stoga bi i pojam odnosi s javnošću bilo korisno sagledati pomoću metode ključnih riječi. Ako reč odnosi prevedemo kao položaj dve ili više stvari jedne prema drugoj; uzajamnost, povezanost osoba, stvari ili pojmova, onda je jasno da je reč o komunikaciji. Druga reč u pojmu je javnost. A ona predstavlja ukupan broj obaveštenih I upućenih koji predstavljaju javnomnenje. Sagledavajući ove ključne reči, a proizlazi iz definicije, jasno je da su odnosi s javnošću komunikacija između organizacije i njene javnosti.
2. RAZVOJ ODNOSA S JAVNOŠĆU
Istražujući nastanak odnosa s javnošću neki se autori vraćaju duboko u prošlost. Nemac Albert Oeckl spominje da su odnose s javnošću upotrebljavali Mojsije, Lao Tse, Buda i Muhamed. M. Kunczik citira Klausa Mertena koji smatra da su odnosi s javnošću počeli već u raju u trenutku kad je Eva pomoću tehnike uveravanja uspela pridobiti Adama da jedu jabuke.
M. Kunczik, s obzirom na razvoj, razlikuje političke i ekonomske odnose s javnošću. Politički odnosi sa javnošću mogu se vratiti u prošlost na same početke istorije, dok su ekonomski odnosi s javnošću posledica podele rada koja je tokom istorije bila sve izraženija.
Amanda Barry u knjizi PR Power piše da je Aleksandar Veliki shvatio kako nije bilo dovoljno samo pobediti u bitkama. Ljudi trebaju znati o njima. Tako bi on slao glasnike neka šire vesti onjegovim pobedama. U 17. veku, tačnije 1622. godine, u vreme pape Grgura XV., crkva je osnovala svoj Congregatio de propaganda fide– akt propagiranja i širenja vere te učvršćenja položaja crkve istvaranja povoljnog javnog mišljenja. Reč propaganda preuzeta je kasnije kao pojam za širenje drugih ideja. Može se reći da su se moderni odnosi s javnošću razvili upravo iz te ideje.
2
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.