Odlomak

Sadržaj: U ovom radu istaknut je značaj primene marketing filozofije u turizmu i izrade marketing plana kao osnove za njenu primenu. Primena marketing filozofije, kao savremenog koncepta menadžmenta, prikazana je na primeru marketing plana hotela ”Izvor” iz Aranđelovca. Primenjena je jedna od metodologija izrade i dobijena su rešenja za dostizanje postavljenih ciljeva menadžmenta.

Ključne reči: Marketing, marketing plan, turizam, hotel.

 

 
1. UVOD
 
Sve više se govori o savremenom pristupu marketingu koji se zasniva na interakcijskoj mreži, gde se aktivnosti marketinga rasprostiru kroz čitavu organizaciju, odnosno i izvan dela za marketing. Ciljevi marketinga, s obzirom na njegov značaj, postaju sve više ciljevi preduzeća i organizacije kao celine. Ovo doprinosi razvijanju totalne svesti, svih zaposlenih u preduzeću o značaju orijentacije na potrošača i konkurenciju [1].

Dosadašnja praksa turističkog poslovanja u našoj zemlji pokazala se neefikasnom pre svega zbog nemogućnosti odgovora na tržišne zahteve. Takvu praksu je karakterisao: relativno mali broj posetilaca, relativno mali prihod koji se ostvaruje, dominantna proizvodna orijentacija, skromno znanje upravljačke strukture o metodama i tehnikama marketinga, mali budžet za promotivne aktivnosti i dr. Poslojući u takvom okruženju naši turistički subjekti su se našli u nezavidnoj poslovnoj situaciji. S tim u vezi bili su izraženi značajni nedostaci u vezi sa korišćenjem instrumenata marketing miksa i stvaranjem njihove kombinacije:

• Zastarelost, odnosno neizdiferenciranost turističkog proizvoda u odnosu na potrebe potencijalnih turista.
• Primena neodgovarajućih metoda formiranja cena, kao i njihovo nedovoljno diferenciranje.
• Neodgovarajuće korišćenje kanala prodaje.
• Nedovoljno i neprodubljeno istraživanje tržišta, kao i mala primena IT.
• Neadekvatna organizovanost vođenja promotivnih aktivnosti [2]

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Naučni radovi

Više u Skripte

Komentari