Odlomak

 

Svrha svakog istraživanja je davanje odgovora na postavljeno pitanje koje je definisano u samom problemu istraživanja i cilju istraživanja.
Tema navedenog seminarskog rada upoznaje nas sa metodama usmenog ispitivanja mišljenja eksperata. Kroz rad će biti objašnjeni kako usmeno, tako i pismeno ispitivanje mišljenja eksperata. Usmeno kao i pismeno ispitivanje može da se sprovede pojedinačno i grupno.

U fazi analize, interpretacije i prognoziranja sastavlja se kompletna slika o tržištu u celini i na osnovu nje se predlažu dalje aktivnosti tržišnog poslovanja i marketing menadžmenta.
Pre samo postupka analize obavljaju se određene predradnje, kao što su: tabeliranje (može biti jednostavno i ukržteno), kodiranje (pretvaranje podataka u simbol), logička kontrola prikupljenih podataka (omogućuje uspešnije uočavanje nekih nelogičnosti i propusta prilikom dobijenih podataka) i matematičko-statistička obrada podata.

Faza interpretacije je aspekt koji je kreativnog karaktera, ogleda se u primeni logike i znanja kako bi se dobijeni rezultati interpretirali tako da se donesu dobre marketing upravljačke odluke.
U ovoj fazi može da se koristi kako indukcija tako i dedukcija kao osnovni principi naučnog metoda .

Naučno prognoziranje danas raspolaže mnogim metodama i tehnikama.
Najčešće se primenjuju ekstrapolacione metode, metod procene i ocenjivanej eksperata, metode modeliranja i intuitivne metode.

2. METODE USMENOG ISPITIVANJA MIŠLJENJA EKSPERATA

Usmeno ispitivanje eksperata se sprovodi pojedinačno i grupno. Pojedinačno se realizuje ličnom komunikacijom, a grupno u kombinaciji sa više postupaka.

2.1. BRAINSTORMING

Želite li doista kreativno rešiti poslovni problem, pribegnite metodi nazvanoj brainstorming, kod nas prevedenoj kao oluja mozgova.
Okupite sve članove tima na sastanku na kojem će nizati što neobičnija i radikalnija rešenja postavljenog problema. Sve su ideje dobrodošle, pa i one naoko besmislene, a mesta kritici nema sve do kraja sastanka. Brainstorming je idealna metoda za radikalno rešenje problema. Tek na kraju sastanka ideje se počinju razrađivati, a tako će se svi dobro zabaviti, dok će količina i kvaliteta rešenja zasigurno sve ugodno iznenaditi. Pristup se temelji na činjenici da različiti ljudi s različitim iskustvima i znanjem različito pristupaju određenom problemu. Ako ste voditelj projekta, ova tehnika pomoći će vam da saznate razmišljanja različitih ljudi i dobijete niz rešenja problema koja predlažu.
Brainstorming je učinkovit i vrlo popularan alat u poslovnom svetu koji se upotrebljava kako bi se brzo i veoma kreativno i radikalno rešio problem. Osobito je koristan kada je nužan pomak od ustaljenih načina razmišljanja, kada valja smisliti nešto novo i neobično za poboljšanje proizvoda (usluge) ili kada dotadašnji pristup jednostavno ne daje rezultate koji se žele postići. Tehnika je iznimno uspešna kada se provodi unutar radnog tima. Tada su iskustva i ideje svih članova tima uključeni u rešavanje problema.

„Brainstorming” metoda jedna je od najjednostavnijih metoda kreativnog mišljenja, a ne traži veće iskustvo ili pripremu, osim relativno veštog voditelja.”Većina studija o “brainstormingu” u svojim istraživanjima krenula je dosta rigorozno, a njihovi rezultati pokazali su se prilično irelevantnima jer ipak je reč o kreativnom procesu koji se objektivno teško može izmeriti.
Upoređujući postižu li se bolji kreativni rezultati radeći u grupama ili pojedinačno, uzaludan je posao kada pogledate kako se kreativnost “rađa”. U kreativnim radionicama ljudi se odlučuju na kombinaciju grupnog i individualnog “brainstorminga” te je teško utvrditi gde je individualan rad stao, a gde grupni preuzeo.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Marketing -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Srem. Kamenica,  UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet za uslužni biznis   UNIVERZITET EDUCONS SREMSKA KAMENICA

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari