Odlomak

UVOD

„Google Inc” je jedan od svetskih lider na trzistu interneta i kompjuterskog softvera. Gugl su osnovali Lari Pejdž (Larry Page) i Sergej Brin (Sergey Brin) dok su bili studenti na Univerzitetu u Stenfordu i kompanija je prvo osnovana kao privatna preduzetnička kompanija 7. septembra 1998. Guglova prva javna prodaja akcija održala se 19.avgusta 2004. podižući vrednost kompanije sa 1,67 milijardi američkih dolara na 23 milijarde dolara. Preko serije novih proizvoda, akvizicija i partnerstva, kompanija je proširila svoju osnovnu delatnost pretrage i reklamiranja u druga područja, uključujući elektronsku poštu, onlajn mape, prikaz video formata, i ostalo. Ime Gugl dolazi od pogrešnog izgovora reči gugol što je naziv za broj 10 (cifra 1 praćena sa stotinu nula). Naime, Lari Pejdž i Sergej Brin kada su odlučili da registruju Internet domen googol, ustanovili su da je već zauzet te su morali malo da ga modifikuju pošto nisu hteli da odustanu i traže drugo ime. Pronalazeći upotrebu u svakodnevnom jeziku, engleska reč „google“ je 2006. dodata u engleski rečnik Merijam Vebster i Oksfordski rečnik čije je značenje „upotreba Gugl pretraživača u pronalaženju informacija na Internetu. Takođe, u srpskom žargonu se upotrebljava glagol „guglati“ sa istim značenjem. Godine 2005. Gugl je ušao u poslovnu saradnju sa ostalim kopmanijama i vladinim agencijama u cilju unapređenja svojih servisa i proizvoda. Objavili su saradnju sa NASOM kako bi sagradili kancelarije i radili na istraživačkim projektima vezanim za nanotehnologiju, računarstvo, i svemirsku industriju. Gugl je takođe ušao u partnerstvo sa San Mikrosistemom u oktobru kako bi pomogao u međusobnom deljenju i distribuiranju njihovih tehnologija. Sklopili su ugovor i sa Tajm Varnerom, da bi unapredili svoje servise za pretraživanje video formata.
Gugl i medijska novinska agencija Foks Interaktiv Medija su sklopili ugovor vredan 900 miliona dolara kako bi omogućili pretragu i reklamiranje u popularnom korisničkom mrežnom sajtu, MySpace.
Bazu ove kompanije predstavlja njihov internet pretrazivac.Oni su uspeli da osmisle inovativan metod za pretrazivanje interneta i da olaksaju korisnicima pristup ogromnom broju informacija. Na taj nacin uspeli su da profitiraju od nove tehnoloske revolucije (kompjuterizacije).

MISIJA I VIZIJA

Misija ove kompanije je da organizuje svetske informacije i ucini ih univerzalno dostupnim i korisnim. Zato google na dan obradi nekoliko hiljada terabajta informacija i tako odrzava vodstvo na globalnom trzistu kompjutera i interneta.
KONKURENTI:

Glavni konkurent googlu je “Microsoft” na celu sa Bill Gates-om. Oni su mnogo ogodina vec na trzistu sa svojim operativnim sistemom windows i na tom podruciju su apsolutni monopolisti i lideri na trzistu. Iako windows pruza bazu za sve danasnje racunare kao osnovni operativni system google je uspeo da udje na to trziste, ne tako sto je proizveo konkurentni operativni system, vec tako sto je eksplatisao jedno potpuno novo polje na tom postojecem trzistu racunara a to je internet. Čelnici googla su shvatili da u danasnje vreme informacije znace novac.tj.brzina i jednostavnost prenosa i cuvanja podataka cine jednu kompaniju uspesnom. Microsoft je ostao pri svom starom operativnom sistemu I nije u potpunosti uvideo potencijale koje internet pruza I tako dozvolio google-u da postane ono sto danas jeste. Postao je glavni izazivac microsofta.
Ostale kompanije na tom trzistu (sledbenici i niseri) : Yahoo (takodje internet pretrazivac), Youtube (najveci sajt za razmenu i distrbuciju video klipova na internetu koji je nedavno postao deo google-a), Altavista.com (jos jedan pretrazivac) Facebook…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari