Odlomak

Menadžment prodaje predstavlja složenu i odgovornu aktivnost,od strateškog značaja za poslovanje tržišnih kompanija. Uspeh prodaje zavisi od velikog broja faktora unutar same kompanije i faktora okruženja .
Prodaja u marketingu zauzima glavno mesto, to je jedan od učesnika u kreiranju marketing filozofije poslovanja. Značaj prodaje se manifestuje, ne samo u prodaji proizvoda nego i u kreiranju marketing koncepta poslovanja i u ostvarivanju prihoda za pokrivanje svih troškova poslovanja. Možemo reći da ona predstavlja skup raznih aktivnosti kojima se osigurava prodaja proizvoda, odnosno prenos vlasništva nad proizvodnjom u zamenu za novac. Prodajna funkcija, pored samog čina prodaje, znatno utiče i na ostale elemente marketinga – izbor proizvoda, politiku cena, izbor kanala distribucije, ekonomsku propagandu. Vrlo bitno je naglasiti i to da je prodaja jedina funkcija u kompaniji koja ostvaruje prihod koji služi za pokrivanje troškova svih ostalih funkcija. Poslom prodaje bave se maloprodaja i veleprodaja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari