Odlomak

 

Marketing u razvijenim zemljama na kraju dvadesetog veka ulazi u zrelu fazu. Nastupa era njegove demistifikacije. Mada su mnogi autori pokušali da marketing demistifikuju kroz definicije, to u potpunosti uspeva tek razvijenoj praksi. U najrazvijenijim zemljama, tamo gde je marketing do nedavno bio sveta reč, o njemu se kao o nečem posebnom ne govori – marketing se podrazumeva.
Jednostavno, svaki sektor u preduzeću mora da radi sa jasnim saznanjem da se nalazi u tržišnom sistemu, da ima stalno kvalitetne informacije sa tržišta i iz šireg društveno-privrednog okruženja.
Stručnjaci za promotivne aktivnosti i odeljenja za promociju takođe moraju da imaju stalni kontakt sa ostalim sektorima firme (istraživanje/razvoj, distribucija, računovodstvo, poslovodstvo). Marketinška strategija podrazumeva potpuno pragmatičnu aktivnost koju diktira tržišna situacija. Strateško kombinovanje elemenata marketinškog spleta u potpunosti određuju: tržišna pozicija, faza u životnom veku proizvoda i karakteristike ciljne grupe. Na izgled, marketinšku strategiju bitno određuje statistička obrada tržišta. To je tačno, no i pored kvalitetnih informacija, od presudnog su značaja iskustvo i kreativna intuicija stručnjaka.
Strateško planiranje promotivnih aktivnosti u našoj zemlji još uvek je malo poznata disciplina.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 49 stranica
  • Marketing Prof Dr Goran Kvrgić
  • Školska godina: Prof Dr Goran Kvrgić
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet Političkih nauka   FAM Novi Sad

Više u Skripte

Komentari