Odlomak

ISTORIJA “SOKO ŠTARKA”

1922. godine, Danijel S. Pesmažu (Daniel S. Pechmajoue), francuski oficir, povratnik sa Solunskog fronta, osnovao je firmu za uvoz i izvoz „Louit” S.A. – u Zemunu, koja se bavila uvozom čokoladnih proizvoda. Sredinom dvadesetih godina prošlog veka Pesmažu je napravio prvu čokoladu: “Roda”, koja je preteča današnje čokolade za jelo i kuvanje “Menaž”.
1966. godine, integracijom pekare „Soko” i Fabrike čokolada i bombona „Nada Štark” nastala je Fabrika keksa,   čokolade i bombona „Soko-Nada Štark”, preteča današnje moderne fabrike
2001. godine izvršena je svojinska transformacija i postali smo Akcionarsko društvo za proizvodnju konditorskih proizvoda „Soko-Nada Štark”, Beograd, a skraćeni naziv AD „Štark”
2005. godine – 30. Juna, javnim preuzimanjem, “Grand kafa”, vodeći proizvodjač i distributer kafe u regionu, postaje većinski vlasnik AD “Štarka” (sa oko 94 odsto). Objedinjavanjem “Grand kafe” i “Droga Kolinske”, koje je finale dogovora o strateškom povezivanju ovih firmi, Soko Štark postaje članica Grupe Droga Kolinska.
2007. godina – u okviru Grupe “Droga Kolinska”, “Soko Štark” posluje kao Bussines unit Slatko i slano. Suština nove organizacije je podela na proizvodne programe, prodajna područja i lokalne administracije, i podrazumeva ubrzani razvoj ključnih brendova Grupe.
2010. godina – Akvizicijom DrogaKolinske, Soko Štark je postao deo Atlantik grupe, hrvatske multinacionalne kompanije koja u svom poslovanju objedinjuje proizvodnju, razvoj, prodaju i distribuciju robe široke potrošnje

CILJNI SEGMENT I ANALIZA TRZISTA

Ciljna grupa kompanije Soko Štark  su finalni potrošači , odnosno djeca, tinejdžeri i svi oni koji su uživaoci slatkih i slanih grickalica. Kompanija je karakteristična po proizvodima sa kojima su mnoge generacije odrasle, tako da i stariji ljudi koriste proizvode Štarka, ostajući vjerni kompaniji koja ih svojim nepromijenjenim kvalitetom vraća u djetinjstvo.
Danas, nakon vecinskog vlasnistva „Grand kafe“ i strateskog povezivanja sa „Droga Kolinskom“, Soko Štark je dio grupe „Droga Kolinska“. Ova sinergija omogucila je clanicama grupa otvaranje novih trzista, jaču distribuciju, bolju pozicionarnost i plasman- sto je osnov daljeg razvoja Štarka. Ovo povezivanje omogucava Štarku otvaranje novih trzista, posebno Evropske unije i Rusije, što je početak realizacije koncepta Soko Štarka kao regionalnog lidera industrije Jugoistočne Evrope.
Kompanija svoje proizvode izvozi za BiH, Crnu Goru, Kosovo, Makedoniju, Sloveniju, Kanadu, SAD, Novi Zeland, Gruziju, Arapskim Emiratima itd. Iako su prisutni u dosta zemalja, smatramo da treba vise da se posvete domacem trzistu, jer oni su industrija koja opstaje na velikoj prodaji, a na izvoz se salju samo manje količine proizvoda. Trzisno ucesće kompanije je  57.3%.
Tražnja za proizvodima kompanije uvijek postoji, sa većim tendencijama rasta. Međutim, u toku godine tražnja varira. Najveća prodaja ostvaruje se u toku zimskih mjeseci, odnosno od jeseni do proleća, dok tražnja ima tendenciju pada u toku ljetnjih mjeseci. Ovo je posledica pojave voća i sladoleda, koji zamjenjuju potrošnju konditorskih proizvoda.  Da bi povećali traznju za njihovim proizvodima u ljetnjim mjesecima, kompanija bi trebala da napravi novi proizvod, konkretno sladoled, koji moze imati ukus čokolade koju vec prave, sa kombinacijom zatim kikirikija, i ostalim ukusima koje vec koriste u fabrici. Smatram da bi taj proizvod bio prihvacen jer bi se pravio od istih sastojaka koji se koriste u njihovim već postojećim proizvodima, koji su već prihvaćeni, samo sto bi se sada prilagodili potrebama koje ljudi imaju u ljetnjem periodu.
Jos jedna ideja koja bi ucinila da proizvodi budu zanimljivi, moze da bude ta, da na ambalazama nekih proizvoda se odstampaju recepti za brze poslastice. Na ovaj nacin bi privukli i izasli u susret „novim“ domaćicama.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari