Odlomak

Do nedavno, usluţne organizacije su zaostajale po primeni marketinga u odnosu na
proizvodne organizacije. Mnogi usluţni poslovi su mali (popravka obuće, berbernice) i zato ne koriste formalne marketing tehnike. Takođe, postoje i profesionalni usluţni poslovi (pravni i računovodstveni) u kojima je upotreba marketinga ranije smatrana neprofesionalizmom. Ostali uslužni poslovi (fakulteti, bolnice) su imali tako veliku traţnju i malu konkurenciju da, do nedavno, nisu imali nikakvu potrebu za marketingom. Međutim, desile su se promjene. A u skladu s tim, potrebno je definisanje i primena marketing strategija u usluţnim organizacijama.
Marketing program se u osnovi razvija na isti način u svim organizacijama, bez obzira da li se
one bave proizvodima ili uslugama, da li su profitno ili neprofitno orijentisane. Prvo, organizacije identifikuju i analiziraju ciljna trţišta. Zatim, utvrđuju i razvijaju marketing miks strategije, da bi osvojile ta trţišta i ostvarile marketing ciljeve organizacija. Kontinualno (u svim etapama) sprovode se marketing istraţivanja kao pomoć u odlučivanju. Ipak, karakteristike usluga često čine razvoj marketing programa različitim.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Komentari