studenti
Mesto za uspešne studente

MARKETING STRATEGIJA MEĐUNARODNO ORIJENTISANE KOMPANIJE „McDonald’s“

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Na samom uvodu moramo pomenuti čoveka koji je svakako zaslužan za osnivanje McDonald’s-a a to je Ray Krock. Ray Krock je američki poslovni čovek rodjen 1902 godine u siromašnoj porodici u Čikagu. Ono što je zanimljivo kod Krocka je da je njemu vidovnjak kao mali predvideo da će mu budućnost biti u industriji hrane. Posle zavrsene osnovne skole odustao je od školovanja i tokom života radio kao prodavac limunade ispred svoje kuće, pijanista, muzički urednik, prodavac akcija. . . Najvažnije otkriće Krocka
jeste multimikser koji i vezujemo za uopšte prvu ideju o osnivanju McDonalds-a. Sve je počelo kada je Krock čuo da u jednom restoranu u San Bernardinu masovno upotrebljavaju njegove miksere i otišao da se uveri o čemu se radi da bi poboljšao prodaju svojih miksera u drugim restoranima. Na prvi korak on je bio razočaran malim restoranom na putu, nešto većim nego kiosk u koji su dolazili ljudi iz obližnjih radionica, no uprkos tome imao je mnogo mušterija. Restoran je imao skroman jelovnik, prodavao je samo hamburgere, pržene krompire i milk šejkove (za šta su se koristili multimikseri). Shvatio je da je tajna uspeha ovog restorana velika čistoca, niske cene a pritom kvalitetni prozvodi i veoma brza posluga. Krock je prvo postao agent prodaje restorana McDonalds a ubrzo je od braće McDonald otkupio sva prava na ime kompanije. Tako je došavši u San Bernardino da bi poboljšao prodaju svojih miksera Krock shvatio nešto mnogo vrednije – otkrio je formulu kako da revolucionira čitavu industriju hrane u Sjednjenim Drzavama. Tajna je bila u jednostavnosti, standardizaciji, brzini i čistoći i pritom naravno stalni rast profita.

Danas, McDonald’s broji više od 33.000 restorana u 122 zemlje, oko 450.000 zaposlenih koji dnevno usluže preko 69 miliona gostiju. Suština poslovne strategije Mcdonalds-a ogleda se u proverenoj formuli koju sledi godinama ̋ QSC&V ̏ . Q – quality – označava kvalitetnu hranu, S – service –brza i ljubazna usluga, C – cleanliness – besprekorna čistoca i V – value – objedinjeni prethodni elementi daju najvišu moguću vrednost proizvoda i usluge. Mcdonalds nudi vrlo širok asortiman proizvoda – hamburger, cheeseburger, big mac, mcchiken , mnoge vrste salata, pića ( coca cola, fanta, sprite, sok od narandže, čajevi, kafe ), dezerti ( pita od jabuka, krofna ,sladoledi. . .). McDonald’s ponuda je dovoljno raznovrsna da svaki gost može da nadje omiljeni proizvod. Poslovni cilj Mcdonald’s-a je 100 % zadovoljni gost.

Što se tiče McDonaldsa u Srbiji, prvi restoran je otvoren 1988. godine na Slaviji i tako je Beograd prvi u ovom delu Evrope ušao na svetsku McDonald’s mapu. U McDonald’s restoranima u Srbiji za 25 godina pojedeno je više od dvadeset miliona samo samo sendviča BigMac. Danas u Srbiji ima ukupno 19 McDonald’s restorana,13 u Beogradu, 2 u Novom Sadu i po jedan u Subotici,Velikoj Plani, Kragujevcu i Nišu. McDonalds restorani u Srbiji su nosioci nekoliko svetskih rekorda poput resotana na Slaviji koji je svetski rekorder za 1989. godinu s 2.046.014 usluženih gostiju dok restoran Bezistan drži svetski rekord sa 17.000 usluženih gosta u jednom danu.

2. Misija i vizija kompanije

Zamislimo viziju kao mesto na koje želimo da stignemo. Misija će nam tada biti sredstvo kojim ćemo putovati. McDonaldsova vizija je da bude najbolji svetski lanac restorana brze hrane a biti najbolji znači održati kvalitet, čistoću, prigodne cene, brze usluge, tako da svaka mušterija bude zadovoljna.

Da bi ostvario viziju, McDonald’s se fokusirao na tri strategije:
– Biti najbolji poslodavac ( u svakoj zajednici širom sveta )
– Učiniti usluge savršenim ( za svaku mušteriju u svetu )
– Postići stalni rast profita ( konstantno ulaganje u nove projekte i tehnologije) .

 

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ključne reči Ključne reči:

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.