Odlomak

 

Izraz mediji ili medijum potiče od latinske reči medius-srednji,izvorno znači sredinu u kojoj se nešto zbiva,odnosno sklop uslova pod kojima se nešto dešava.Mnogi naučnici se spore oko definicije medija jer se načini komuniciranja menjaju razvojem novih tehnologija.
Najbliža definicija bi mogla da bude da je medij posredujuća supstanca-prirodna ili veštačka sredina,posredstvom koje se ostvaruje komuniciranje,čije su predpostavke sadržaji i efekti u manjoj ili većoj meri određeni samom prirodom medija.
Govor kao prvi način komuniciranja,je i danas ostao ključni instrument u većini medija.
Drugi jako bitan instrument je pismo.Pronalaskom štamparije u XV veku i razvojem štampanih medija u XIX veku,stvorio se jedan novi prostor ne samo za prenošenje vesti iz okruženja,već i za oglašavanje novih proizvoda i usluga.Taj spoj štampe i savremenih proizvoda na tržištu vidi se i u nazivu nekih vrsta štampanih medija(tabloid-jedna vrsta tableta koja je proslavila Bayerov aspirin).Ciljne grupe kompanijama bio je bogatiji sloj,zbog toga što su oni bili pismeni,a i samo štampanje i proizvodnja papira je bila skupa,pa je i cena novina bila visoka.Pojavom tzv. “žute štampe”(novine štampane na lošijem papiru) one su postale pristupačnije i širem auditorijumu.
XX vek kao najznačajniji u razvoju novih tehnologija,iznedrio je sasvim nove načine komuniciranja,koja će u potunosti promeniti način razmisljanja kompanija i pomoći stvaranje i razvoj marketinga.Početkom XX veka,došlo je do pojave radio stanica.Putem reči,informacije su stizale do znatno šireg broja ljudi nego štampani mediji.Poruke poslate putem radija stizale su u sve krajeve i do svih slusalaca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari