Odlomak

 

Uvećana očekivanja potrošača, iscrpljenost tržišta i ograničenost vremena i resursa prestavljaju samo neke od izazova sa kojima se marketing susreće na današnjem globalnom tržištu. Kako bi kompanije uspele da uspostave ili održe konkurentnu prednost na ovakvom tržištu, njihova marketing odeljenja se moraju okrenuti od tradicionalnih ka alternativnim načinima reklamiranja.
Jedan od najefikasnijih alternativnih načina reklamiranja svakako jeste gerila marketing koji se oslanja na nekonvencionalnu marketinšku strategiju, inovaciju i kreativnost. Gerila marketing za cilj ima da potrošače pozitivno iznenadi i kod njih stvori neizbrisiv trajni utisak o kompaniji ili proizvodu.

Šta je gerila marketing?

Kada neko spomene reč „gerila“, marketing nije prva asocijacija koja dolazi na um. Ovaj intenzivan termin svakako da više asocira na neku vrstu agresije ili konflikta.
Termin „gerila marketing“ prvi put je upotrebio Jay Conard Levinson u svoj istoimenoj knjizi iz 1984. godine i od tada počinje da prestavlja veoma važan odeljak u svim marketinškim udžbenicima. Ovaj termin, inspirisan je strategijom gerilskog ratovanja u kojem je najvažniji element uspeha upravo faktor iznenađenja, pa gerliski marketing koristi istu strategiju u marketinškoj industriji.
Gerila marketing jeste alternativni način oglašavanja koji se oslanja na nekonvencionalnu marketing strategiju, kreativnost i inovaciju. On se fokusira na pronalaženje i prepoznavanje mogućnosti na tržištu, izvlačenje koristi iz svake od njih uz minimaliziranje grešaka u samom pristupu. Cilj gerila marketinga jeste iznenađivanje i stvaranje jakog i trajnog utiska na potrošače u smislu širenja svesti o brendu. Deluje neočekivano, brzo i šokantno, što stvara temeljnu osnovu za postizanje viralnosti i WOM marketinga (word of mouth marketing eng. Reklamiranje od usta do usta).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari