Odlomak

 

Reč marketing je kovanica koja svoje izvorno znacenje pronalazi u reči market sto znači tržište, pa je stoga i prirodno poistovećivanje termina marketing
i termina tržišnost. Po tome sledi definicija po kojoj je: marketing proces usmeravanja izvora, resursa i ciljeva kompanije radiiskorišćavanja šansi i potencijala tržišta.

Prema Američkom udruzenju za marketing, definicija marketinga glasi:
Marketing je proces planiranja i sprovodjenja koncepcija, cena, promocijei distribucije ideja, roba i usluga, sa ciljem da se kreira razmena kojazadovoljava potrebe pojedinaca i organizacija.

Sa stanovista uloge marketinga u društvu , marketing se definiše na sledeci način: Marketing je društveni proces kojim – putem stvaranja i razmene proizvoda i vrednosti sa drugima – pojedinci i grupe dobijaju ono što im je potrebno ili što žele.
Marketing se moze posmatrati kao: poslovna koncepcija, poslovna funkcija, upravljački proces, ekonomski proces, naučna disciplina. Upravljanje marketingom (marketing aktivnostima) je proces koji se sprovodi saciljem zadovoljenja potreba potrošača, privrede i društva , na dugi rok i uzsticanje dobiti. Definisanje aktivnosti podrazumeva istraživanje i analizu sopstvenih snaga islabosti preduzeća i mogućnosti i opasnosti marketing sredine. Da bi definisanjeaktivnosti bilo uspešnije potrebno je odgovoriti na sledeća pitanja:
-kojim aktivnostima preduzeće može da se bavi
-koje aktivnosti može najbolje da obavlja
-koje aktivnosti mora da obavlja.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari