Odlomak

1. Uvod

Celokupan instrumentarij marketinga je u funkciji upoznavanja postojećih ili latentnih želja ljudi i nastojanja da se na te želje reaguje. Idealno bi bilo da se potrebe, odnosno želje svakog pojedinca u potpunosti upoznaju. Međutim, to je u nemoguće, ali, kada bi i bilo moguće, pitanje je da li bi to imalo smisla, jer se iste ne bi mogle u potpunosti zadovoljiti.
Cilj marketinga je da u što većoj meri zadovolji potrebe, odnosno želje ljudi, ali i da stvori nove, ukoliko one ne postoje, a na njima se može zaraditi
Potpuno razumevanje marketinga zahteva prepoznavanje činjenice da se aktivnosti u vezi sa razvojem i menjanjem proizvoda planiraju kao odgovor na promenljive potrebe i želje potrošača. Glavna marketing aktivnost je, dakle, kontinuirano praćenje potreba potrošača, identifikovanje i interpretacija tih potreba, pre nego što se drugi koraci, uključujući proizvodnju, preduzmu. Iako je većina marketing aktivnosti namenjena usmeravanju toka roba i usluga od proizvođača do potrošača, proces marketinga počinje analizom potrošača, čak i pre nego što se dobije proizvod.

2. Poizvod kao instrument marketing miksa

Proizvod kao instrument marketing miksa ima svoje dimenzije. U tom smislu se razlikuje:

  •     proizvod;
  •     grupa proizvoda;
  •     proizvodni program.

Po Kotleru, proizvod je specifična verzija koja ima posebna obeležja u prodavčevoj listi.
Grupa proizvoda (linija proizvoda) je grupa proizvoda usko povezana, bilo zato što zadovoljava istu vrstu potreba, koristi se zajedno, prodaje se istoj grupi kupaca, prodaje se preko istih prodavaca, ili spada u istu kategoriju cena.
Miks proizvoda (proizvodni program) je kompozicija proizvoda koju nudi na prodaju preduzeće ili proizvodna organizaciona jedinica. Prema tome, grupu proizvoda čini šira grupa proizvoda, namenjena za suštinski slična korišćenja koja ima slične karakteristike, a miks proizvoda sačinjava, u stvari, spisak svih proizvoda koje preduzeće realizuje u datom periodu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari