Odlomak

UVOD

Savremene komanije prihvatile su marketing koncepciju po kojoj je u fokusu kompanija potrošač, njegove potrebe i želje. Da bi uspešno poslovalo, kompanija mora da upozna potrošača sa svojim proizvodima/uslugama, da prepozna njegove potrebe, da bude sposobno da ih predvidi i da ih zadovolji bolje nego konkurencija. Zbog toga, neophodno je kontinuirano prikupljati informacije o potrošačima kako bi se donosile kvalitetne poslovne odluke koje će uticati na poboljšanje pozicije koje kompanija zauzima na tržištu.

 

 

 

STRATESKI MARKETING

Bez adekvatnih informacija o tržištu preduzece ne može da kreira efikasnu marketing strategiju. Informacije su od kriticne važnosti, bilo da preduzece tek stupa na tržište, šireci svoje operacije, ili namerava da racionalizuje svoje globalne aktivnosti. Ignorisanje potreba za istraživanjem ili nedovoljno istraživanje, najcešce se završava poslovnim promašejem izraženim u ignorisanju proizvoda od strane kupaca ili u povlacenju sa tržišta pod uticajem jake konkurencije.Pogrešno usmereno istraživanje tržišta vodi ka nepreciznoj identifikaciji ciljnih grupa, a kasnije i slabe prodaje. Pored toga, pri definisanju predmeta istraživanja tržišta, ne smeju se potcenjivati razlike na tržištu i razlike medu kulturama.

 

 

 
Pojam strateskog marketinga

Strateški marketing predstavlja moderan upavljacki koncept permanentnog prilagodavanja aktivnosti marketinga i celog preduzeca promenljivoj okolini. To je proces pomocu koga rukovodioci marketinga formulišu i primenjuju strategije, a radi dostizanja postavljenih ciljeva u datim uslovima okruženja i samog preduzeca.Strateški marketing je moderan pristup upravljanju marketingom, pod kojim se podrazumeva kontinuirani proces prilagodavanja preduzeca promenljivoj okolini, u kome okolina vrši permanentan uticaj na preduzece, ali i preduzece vrši odredeni uticaj na okolinu u kojoj egzistira i kojoj se prilagodava.Strateški marketing se definiše kao aktivan proces odredivanja i vodenja marketinških aktivnosti prema marketing ciljevima ili upravljanje marketingom radi prilagodavanja marketinških aktivnosti promenama nastalim u okruženju.Strateški marketing je planiran i sveobuhvatan koncept okrenut okruženju, koji se oslanja na kreativan i inovativan pristup u razvijanju i planiranju aktivnosti marketinga, marketing infrastrukture, proizvoda i usluga i marketing kontrole.Strateški marketing je proces strateškog analiziranja faktora koji se odnose na okruženje, konkurenciju i posao, a koji uticu na poslovne jedinice i na predvidanja buducih trendova u poslovnim oblastima, koji su od interesa za preduzece:
Strateški marketing obuhvata:

1. Analizu faktora okruženja i snaga i slabosti preduzeca;
2. Strateško planiranje marketinga;
3. Definisanje i izbor relevantni marketing strategija;
4. Sprovodenje strategije i
5. Kontrolu i reviziju marketinga.

Strateško marketing planiranje, kao kljucni element strateškog marketinga, je proces:

  • utvrdivanja ciljeva,
  • formulisanja strategije na nivou kompanije i poslovne jedinice,
  • izbora marketing strategija za tržišta kojima su namenjeni odredeni proizvodi i
  • razvoja i primene marketing programa koji su usmereni ka zadovoljenju potreba ciljnih tržišta.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari